English | سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

مرکز جهاد کشاورزی کردوان راه‌اندازی شد

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از راه‌اندازی مرکز جهاد کشاورزی کردوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز با اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال با مساحت ۲۸۵ متر راه اندازی شد و قرار است این پروژه به ۲ هزار نفر خانوار بهره بردار خدمات رسانی کند.

 وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این مرکز افزود: خوشبختانه این مرکز در مرکز تولید بوده و اطراف آن اراضی کشاورزی است و به ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان گرمسار خدمات می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فعالیت کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی گفت:هر مرکز جهاد کشاورزی به چند پهنه تقسیم می‌شود و هر پهنه نیز یک مدیر دارد که کارشناس پهنه است.

میرعماد افزود: همچنین برای هر پهنه نیز تعدادی کارشناس تحقیقاتی تعیین شده که به کشاورزان فعالیت‌های ترویجی را آموزش داده و در صورت ضرورت اطلاع رسانی می‌کند.

 وی ابراز امیدواری کرد تا ارتباط بسیار قوی بین مرکز تحقیقات و اجرا برقرار شود تا شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: در یکی دو سال اخیر افزایش کیفیت محصولات کشاورزی به ویژه گندم را شاهد بوده ایم و در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است .

میرعماد دربارهوضعیت سن‌زدگی محصول گندم در استان نیز گفت: میزان سن‌زدگی در منطقه حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است که امیدواریم به صفر برسد.

وی گفت: باید با ارائه مشاوره‌های لازم به کشاورزان زمینه برای افزایش کمی و کیفی محصولات فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افتتاح صندوق حمایت از بخش کشاورزی در ایوانکی گفت: در استان ۹ صندوق حمایت از بخش کشاورزی با بیش از ۵۵ میلیون تومان اعتبار وجود دارد و به کشاورزان تسهیلات می‌دهد.

میرعماد با بیان اینکه فرایند پرداخت تسهیلات این صندوق ها به کشاورزان بسیار کوتاه است افزود: سود تسهیلات ارایه شده به کشاورزان نیز ۴ درصد بوده و در واقع این صندوق ها متعلق به کشاورزان است.

وی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده با حمایت‌های دولت از این صندوق‌ها شاهد افزایش سرمایه صندوق باشیم؛ چرا که در صورتی که به صندوق ها کمک شود قطعا می‌تواند در پیگیری سیاست‌های بخش کشاورزی و اولویت‌هایش نقش به سزایی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان افتتاح صندوق حمایت از بخش کشاورزی در بخش ایوانکی از توابع شهرستان آرادان در حالی با حضور معاون وزیر و مسئولین استان صورت گرفت که این پروژه اولین صندوق حمایت در بخش های استانی کشور و در واقع استان سمنان جزء استانهایی است که در همه شهرستانهای آن صندوق حمایت از بخش کشاورزی دایر می باشد.

طراحی سایت توسط فراکارانت