English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مزارع خارشتر زار بیارجمند به‌عنوان پایلوت طرح توسعه اکولوژیک شتر انتخاب شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مزارع خارشتر زار در بخش بیارجمند به‌عنوان پایلوت طرح توسعه اکولوژیک شتر انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی در حاشیه بازدید از این منطقه اظهار داشت: بخش بیارجمند شاهرود یکی از مناطق ۷ گانه پایلوت کشوری برای طرح توسعه اکولوژیک شتر است.
وی با بیان اینکه استان سمنان یکی از استان‌های مهم شتر خیز در کشور است به برخی از اهداف اجرای طرح توسعه اکولوژیک شتر اشاره کرد و گفت: شترداری اکولوژیک روشی نوین است که در این روش شترداران با ایجاد چراگاه مصنوعی و شترداری نیمه‌صنعتی زمینه افزایش کمی و کیفی محصولات برای آنها فراهم می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: طرح توسعه اکولوژیک شتر سبب حفظ و اصلاح و احیاء مراتع و استفاده از گیاهان هالوفیت (شور پسند) و ایجاد چراگاه مصنوعی و کمک به افزایش درآمد شترداران و بهره‌وری در این حوزه و همچنین ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.
شاه‌حسینی با بیان اینکه در برخی از استان‌های شتر خیز کشور نیز باهدف اجرای طرح توسعه اکولوژیک شتر سایت‌های الگویی ایجاد و راه‌اندازی می‌شود گفت: در استان سمنان نیز مزارع خارشتر زار بیارجمند به‌عنوان پایلوت طرح توسعه اکولوژیک شتر انتخاب شد.
وی با بیان اینکه استان سمنان دارای جمعیت ۱۵ هزار نفری شتر است به جایگاه سمنان در کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: سمنان ازنظر جمعیت شتر رتبه پنجم کشور را دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این استان از نظر شترداری یکی از استان های مهم کشور بوده و به موجب استقرار ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر کشور در این زمینهٔ پیشرو است.

طراحی سایت توسط فراکارانت