English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت:کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشوردارد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشوردارد گفت: امنیت غذایی برای کشوری بزرگ، پرجمعیت و دارای هدف‌های بلند بسیار مهم است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله قربانیان اظهار داشت: از آنجا که بخش کشاورزی و دامداری با تأمین امنیت غذایی کشور مرتبط است یک بخش ویژه و استثنایی محسوب شده و همه باید به این بخش کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که با بروز کوچکترین اختلاف نظر بین کشورهای دنیا ناجوانمردانه‌ترین راه یعنی تحریم برای فشار به کشور مورد نظر انتخاب می‌شود داشتن امنیت غذایی بسیار با اهمیت است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تأمین امنیت غذایی در کشور گفت:« ملت ایران در امر تغذیه و تهیه مواد غذایی اصلی خود نباید به بیرون از مرزها هیچ احتیاجی داشته باشد و از اول انقلاب تا امروز تکیه بر مسئله کشاورزی، کشت و زرع برای تأمین این منظور بوده است».
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان اضافه کرد: کشور برای تأمین گندم، برنج، روغن، لبنیات خوراک دام و بقیه مصارف عمده و اصلی نباید نیازمند دیگران باشد و با تلاش در بخش کشاورزی خود امنیت غذایی را تأمین کند.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی دارای ۲ بخش اساسی کمی و کیفی است تصریح کرد: در بخش کمی باید تولیدات کشور به قدری متنوع و گسترده باشد که نیازهای ملی کشور و غذای مردم ایران در سال‌های آتی هم تأمین باشد وازهمین آب و خاک کشور تأمین شود و در عین حال نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کمیت بالا اما کیفیت نامطلوب آن به سلامتی مردم ضرر برساند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: تولیدات کشاورزی باید خواص ذکر شده در قرآن و احادیث را داشته باشد؛ و اگر تولیدات ما همسان و همسنگ اطلاعات و مواردی باشد که منابع دینی در اختیار ما قرار گذاشته‌اند در حقیقت هم به مردم خدمت کردیم و هم دین خود را ترویج کردیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با اذعان به اینکه نزدیک به ۲۵۰ آیه قرآنی و دهها روایت از معصومین (ع) بر اهمیت تغذیه دلالت می‌کند خاطرنشان کرد: مبدأ پیدایش غذا از جانب خداوند است که برای تندرستی تداوم حیات و توانمندی در انجام تکالیف به انسان عطا شده است.
وی افزود: نیاز انسان به غذا مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز روزمره است که از تولد تا مرگ وی را همراهی می‌کند و حتی انبیاء و اولیاء الهی نیز از این قاعده مستثنی نبودند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب و روان، خلق وخوی، رفتار، توانمندی و قدرت، تکثیر نسل و تولید مثل و غیره همه به نوعی وامدار تغذیه سالم هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با بیان اینکه دراحادیث و روایات متعدد به اهمیت غذا اشاره شده است افزود: خداوند متعال بر اهل مکه به خاطر وجود غذا و امنیت منت گذاشته است.
وی به حدیثی از امام رضا (ع) درباره اهیمت آب و غذا اشاره کرد و گفت: امام فرمودند که «سلامتی و پایداری بدن و همچنین بیماری آن به غذا و نوشیدنی وابسته است» و همچنین خداوند نیز در آیه ۱۷۲ سوره بقره به مؤمنان دستور داده که ای مؤمنان از روزی پاکیزه که به شما دادیم بخورید و از این رو اهمیت غذا و امنیت غذایی در احادیث و روایات ذکر شده مشخص می‌شود و این مهم نشان می‌دهد که همه باید به رونق بخش کشاورزی کمک کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت