English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد تشدید نظارت بر واحدهای فروش سموم در استان‌های کشور

مشاور امور سلامت محصولات کشاورزی رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از تشدید نظارت بر واحدهای فروش سموم در استان‌های کشور خبر داد.
به گزاش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محسن عصار عصر امروز در حاشیه جلسه توجیهی نظارت بر واحدهای عرصه سموم کشاورزی که با حضور مهندسان بخش کشاورزی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان سمنان برگزار شد با اشاره به اهمیت نظارت بر این واحدها اظهار داشت: در جلسه امروز مباحثی مربوط به وظایف واگذارشده از سوی واحدهای گیاه‌پزشکی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان نظام‌مهندسی مطرح‌شده است.
وی با اشاره به اینکه برای نظارت بیشتر بر فرایند تولید محصولات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی همکاری نهادهایی مانند سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی بسیار ضروری است تصریح کرد: این جلسه نیز به همین منظور تشکیل‌شده است.
عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان اینکه سامان‌دهی واحدهای عرضه سموم و نهاده‌های کشاورزی یکی از اهداف اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات کشور است عنوان کرد: وقتی پروانه‌ای در هر حوزه‌ای به‌ویژه بخش مهمی مانند کشاورزی و فروش سموم و نهاده‌های این حوزه صادر می‌شود؛ باید روی فعالیت آن نظارت انجام شود.
عصار با اشاره به اجرای طرح نظارتی وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه افزود: در قالب این طرح پکیج بهداشتی نیز درزمینهٔ مسائل بهداشتی کشاورزان دیده‌شده است که همکاری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.
وی با اشاره به مهم‌ترین مباحثی که در اجرای این طرح به آن توجه می‌شود اضافه کرد: آزمایش‌های و معاینه‌های ادواری در بازه زمانی یک‌ماهه و ۴۵ روزه و بحث درمان کشاورزان از مهم‌ترین مواردی است که در این طرح اجرایی می‌شود.
مشاور حقوقی سلامت سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت با بیان اینکه همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در کشور فراهم‌شده است خاطرنشان کرد: با حمایت دولت و تخصیص اعتبارات لازم این طرح اجرا می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت