English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هکتار به عرصه گلخانه‌ای استان سمنان اضافه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف الله رضایی در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌ای استان سمنان اظهار داشت: رسیدن به طرح هزار هکتاری عرصه‌های گلخانه‌ای در استان سمنان باوجود کمبود آب یکی از ضرورت‌های کشاورزی مدرن در استان سمنان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان سمنان افزود:عملیات اجرایی طرح ۱۱ هکتاری گلخانه‌ای در شهرستان آرادان آغاز و ۳۶ هکتار عرصه گلخانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عرصه‌های گلخانه‌ای استان سمنان را ۱۳۵ هکتار گلخانه و ۳۰ هزار تن محصول دانست و خاطرنشان کرد: به‌ غیراز برنامه توسعه اشتغال در سال گذشته ، امسال نیز تبصره ۱۸ برای تسهیلات گلخانه در نظر گرفته‌شده است.
رضایی گفت:همچنین یک ردیف اعتباری از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه گلخانه‌ای در نظر گرفته شده که هیچ محدودیتی برای معرفی و دریافت تسهیلات بانکی وجود ندارد.
وی گفت: در راستای آشنایی گلخانه‌داران استان سمنان با نحوه ساخت و ساز گلخانه اقدامات متعددی انجام شده که آموزش و بازدید از گلخانه‌های سطح کشوراز جمله استان‌های تهران و آذربایجان غربی در کنار اصلاح نظام نامه گلخانه ای ،حریمها،شیوه نامه ها و کوتاه کردن مراحل صدور مجوزها از جمله این اقدامات است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی تأسیس گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس در محدوده روستاها ، شهرها و شهرک‌های مسکونی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم این ظرفیت در کنار هر واحد کشاورزی با ایجاد یک گلخانه کوچک ‌مقیاس ۳۰۰ متری تکمیل‌کننده چرخه تولید بهره‌برداران است .
رضایی به تهیه و ابلاغ سایه‌بان‌ها و صدور مجوز برای ۱۵۰ هکتار از عرصه‌ای کشاورزی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: این عملیات برای جلوگیری از هدر رفت رطوبت،انرژی، آفتاب‌سوختگی و بهبود محصولات کشاورزی در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری تسهیل فرآیندها در صدور مجوز گلخانه‌ها با همکاری نظام‌مهندسی و همکاری شرکت شهرک‌های کشاورزی در حال پیگیری است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اخذ تفویض اختیار استعلام واحدهای گلخانه‌ای از محیط‌ زیست به سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این امر یکی از ضرورت‌های استان سمنان به شمار می‌رفت که به غیر از مناطق چهارگانه صدور استعلام محیط‌زیست به سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تفویض اختیار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت