English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تامین گندم با کیفیت از اولویت‌های برنامه ای سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تامین گندم با کیفیت از اولویت‌های برنامه ای سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان لطف الله رضایی در جلسه با مدیران حفظ نباتات این سازمان که در محل سالن جلسات شهید شاهی برگزار شد اظهار داشت: امنیت غذایی با امنیت ملی گره خورده است و اگر نان سالم به اندازه کافی نباشد امنیت ملی را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی با بیان اینکه تهیه گندم با کیفیت از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در استان تولید شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در تهیه گندم با کیفیت عوامل متعددی دخیل هستند افزود: تامین بذر خوب و سالم ، نظارت و کارشناسی ، همه در تهیه و تامین محصول سالم موثر هستند.
رضایی با بیان اینکه مهمترین آفت محصول گندم و جو استان آفت سن است گفت: سال گذشته ۱۳ هزار تن گندم استان درگیر سن بود اما امسال با تلاش و نظارت‌های مستمر و مبارزه با این آفت گندم درگیر با این آفت به ۸۰۰ تن رسید که تلاش‌ها برای کاهش میزان آلودگی در استان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا گندم درگیر با آفت سن در استان سمنان کاهش یابد گفت: در کشور حدود ۱۳ میلیون تن گندم تولید می شود که باید تلاش کرد تا درصد سن زدگی در غلات به صفر برسد.چراکه با کاهش یک درصد آلودگی بیش از یکصد هزار تن گندم سالم وارد چرخه تولید نان می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی واحد حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای مبارزه با آفت سن در سال گذشته و امسال گفت: سال گذشته حدود یک هزار و ۶۹ نفر بهره بردار در گیر سن بود که امسال با اقدامات و نظارت های مستمر و مبارزه با این آفت تعداد بهره برداران درگیر با آفت سن به ۱۱۶ نفر رسیده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت