English | سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: سمنان در توسعه باغات در اراضی شیبدار رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان لطف الله رضایی اظهار داشت: بر اساس برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و معاونت باغبانی کشور توسعه و جایگزینی باغات نوین متناسب با شرایط اقلیمی استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد که در این بین توسعه باغات در اراضی شیبدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به برخی مزایای توسعه باغات در اراضی شیبدار گفت: با اجرای این طرح در اراضی کشاورزی شیبدار و استحصال آب سبز حداکثر استفاده از اراضی کم بازده صورت گرفته و همچنین از بارندگی‌های غیرمؤثر نیز استفاده می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه باغات در اراضی شیب دار زمینه افزایش تولید و اشتغال پایدار در استان را فراهم می کند افزود: جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین کاهش مخاطرات سیل از دیگر مزایای توسعه باغات در اراضی شیب دار است.
رضایی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار برای اجرای این طرح ردیف اعتباری ویژه‌ای پیش‌بینی شد خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد ریال با احتساب تامین نهال یارانه دار برای کلیه شهرستان های مستعد استان شامل شهرستان‌های میامی ،شاهرود، دامغان ، مهدیشهر، سمنان،آرادان،گرمسار،سرخه تخصیص یافت.
وی با اشاره به توسعه باغات احداث شده در اراضی شیب دار گفت: امسال میزان توسعه باغات احداث شده در اراضی شیبدار بالغ بر ۲ هزار هکتار بوده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه باغات در اراضی شیبدار خاطرنشان کرد: احداث باغات پایه رویشی گل محمدی، بادام دیرگل، گردوی دیرگل، فندق و زرشک با رویکرد توسعه محصولات کم آب بر و مقاوم در دستور کار این سازمان قرار دارد.
رضایی با اشاره به کسب رتبه برتر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در احداث و توسعه باغات در اراضی شیبدار در سطح کشور خاطرنشان کرد: این مهم با همکاری کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و همچنین کشاورزان محقق شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این سازمان در توسعه باغات اراضی شیبدار در ردیف چهار استان برتر کشور قرار گرفت و سید حسن میرعماد رئیس این سازمان از سوی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی تقدیر شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت