English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:مبارزه با آفت سن غلات در سطح ۶۴۰ هکتار از اراضی استان سمنان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات در این استان خبر داد و گفت: تاکنون در سطح ۶۴۰ هکتار با این آفت مبارزه انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان لطف الله رضایی با اشاره به آغاز مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: مبارزه با سن مادری غلات از بیست و ششم ام فروردین ماه امسال در سطح اراضی کشاورزی استان سمنان آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین مبارزه با سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است افزود: تاکنون در سطح ۴۲۵ هکتار از اراضی گندم و جو شهرستان گرمسار مبارزه با سن انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه شهرستان آرادان پس از گرمسار بیشترین میزان مبارزه را داشته است افزود: تا امروز در سطح ۹۰ هکتار از اراضی گندم و ۴۵ هکتار از اراضی جو این شهرستان مبارزه صورت گرفته است.
رضایی به میزان مبارزه با سن مادری غلات در شهرستان های سمنان و سرخه نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان سمنان در سطح ۶۵ هکتار و سرخه نیز ۱۵ هکتار مبارزه با سن مادری غلات صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه فعالیت آفت سن غلات بیشتر در آب و هوای گرم و خشک است خاطر نشان کرد: با توجه به آب و هوای نواحی شرقی استان مانند شهرستانهای شاهرود، میامی و دامغان تاکنون مبارزه با این آفت در این شهرستان ها آغاز نشده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت