English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : توليد ٣٠٠٠ تن انجير در استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید ۳ هزار تن انجیر از باغات این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت این محصول اظهار داشت: سطح زیر کشت محصول انجیر با توسعه مناسب در سال‌های اخیر به‌ویژه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان با استفاده از ارقام مقاوم و بازارپسند به میزان ۳۰۰ هکتار رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: استان سمنان یکی از ۷ استان مهم در تولید انجیر آبی در کشور محسوب می‌شود و مناطق حاشیه کویر استان در شهرستان‌های گرمسار آرادان سمنان سرخه دامغان شاهرود و میامی و همچنین منطقه درجزین شهرستان مهدی‌شهر برای کشت انجیر مستعد است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سازگاری با شرایط آب و هوایی و انواع خاک‌های مناطق نیمه گرمسیری استان، نیاز آبی مناسب و مقاومت نسبی به محدودیت‌های کمی و کیفی آب و قابلیت فرآوری محصول از مزایای کشت انجیر در استان سمنان است.
رضایی گفت: عمده محصول انجیر تولیدی استان سمنان به دلیل عدم مصرف کود و سم شیمیایی محصول سالم تلقی شده و این ویژگی می‌تواند برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم باشد.
وی با بیان این‌که ارقام متعدد انجیر در استان سمنان کشت می‌شود به برخی از این ارقام اشاره کرد و گفت: ارقام تحت کشت در استان شامل انجیر زرد گرمسار، انجیر سبز سمنان، انجیر سیاه میامی، انجیر بیدانه گرمسار و انجیر سفید بی‌دانه است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای فرآوری این محصول گفت: ایجاد بارگاه بهداشتی تولید انجیر خشک و همچنین شکل‌گیری صنایع بسته‌بندی و فرآوری از موضوعات حائز اهمیت بوده که موردحمایت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای شناسائی پتانسیل انجیر، جشنواره این محصول در شهریور ماه سال جاری در سمنان برگزار خواهد شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت