English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: فضای مورد نیاز برای انبار گندم در «ری‌آباد» و «نردین» میامی ایجاد شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

فضای مورد نیاز برای انبار گندم در «ری‌آباد» و «نردین» میامی ایجاد شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مراکز خرید گندم در«ری‌آباد» و «نردین» میامی انبار سرپوشیده ندارند گفت: باید فضای مورد نیاز برای انبار گندم در این ۲ منطقه مهم ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در حاشیه بازدید از مزارع گندم، جو و کلزا در بخش کالپوش شهرستان میامی اظهارداشت: در نشست کمیته فنی زراعت استان سمنان با موضوع بذر و برداشت غلات و کلزا در این استان برگزار شد اعضای این کمیته با توجه به نوسانات قیمت جو در بازار آزاد؛ مبلغ توافقی ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال را به‌ عنوان قیمت پایه بدون ارزش بذری هر کیلوگرم جو تصویب کردند.

وی افزود: این تصمیم در راستای ایجاد بستر برای خرید حداکثری بذر جو از پیمانکاران تولید این محصول اتخاذ شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به دیگر مصوبات این کمیته اضافه کرد: بر اساس یکی دیگر از این مصوبات، اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی تولیدکنندگان بذر استان سمنان باید تعرفه کنترل و نظارت مزارع بذری این استان را در اسرع وقت به مؤسسه ثبت و گواهی بذر پرداخت کنند.

رضایی از لزوم ارائه گزارش سطح سبز مزارع تولید بذر در استان سمنان از سوی مؤسسه ثبت و گواهی بذر این استان به عنوان یکی دیگر از مصوبات این کمیته خبرداد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت و شرایط موجود برای خرید تضمینی گندم، جو و کلزا در استان سمنان عنوان کرد: بر اساس گزارش مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان، مراکز خرید کلزا در ۷ نقطه و گندم وجو در۳۱ نقطه این استان با مباشرت سازمان تعاون روستایی استان سمنان پیش‌بینی شده و هیچ مشکلی در زمینه خرید تضمینی گندم، جو و کلزا در استان سمنان وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه تمهیدات لازم برای حمل و نقل این محصولات نیز اندیشیده شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت