English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: کود مورد نیاز کشاورزان استان سمنان تأمین شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

کود مورد نیاز کشاورزان استان سمنان تأمین شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین کود در استان وجود ندارد گفت: کود مورد نیاز کشاورزان استان سمنان تأمین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف اله رضایی با بیان اینکه درباره کالاهای اساسی به مردم اطلاع رسانی شده است  اظهار داشت: به اندازه کافی کالای اساسی در استان ذخیره‌سازی شده است و مردم و کشاورزان نباید نگران باشند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲برابر سال گذشته کود اوره بین کشاورزان توزیع شده است افزود: این در حالی است که سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تلاش سازمان برای تأمین کود مورد نیاز کشاورزان گفت: برنامه ریزی شد تا کشاورزان در زمینه تأمین کود هیچ مشکلی نداشته باشند؛ در حال حاضر و در این فصل نیز کودهای پایه فسفاته و ازته مورد نیاز فروت ست با عنایت به کشت پاییزه به اندازه کافی در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

رضایی درباره سموم کشاورزی نیز گفت: کشاورزان و بهره‌برداران سموم مورد نیاز خود را از مراکز معتبر مجوزدار تهیه کنند و با هماهنگی کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زمان استفاده از سم و مصرف به موقع آن بسیار تأثیرگذار است تصریح کرد: اگر سم در زمان درست مصرف نشود تأثیرگذاری لازم را ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه  استفاده زیاد سم هم برای آفت مقاومت ایجاد می‌کند افزود: اگر سم به صورت غیر اصولی استفاده شود آفت مقاوم شده و تأثیری ندارد و کشاورزان تصور می‌کنند که سم تأثیری بر آفت ندارد.

رضایی از کشاورزان خواست درباره استفاده از سموم از مشاوره کارشناسان پهنه، گياه‌پزشکان و متخصصانی که در مراکز جهاد کشاورزی و کلینیک های بخش خصوصی فعالیت دارند استفاده کنند که دچار ضرر و زیان نشوند.

طراحی سایت توسط فراکارانت