English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: نظارت بر مزارع دارای سن‌زدگی بالای ۲ درصد در استان سمنان افزایش می‌یابد

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

نظارت بر مزارع دارای سن‌زدگی بالای ۲ درصد در استان سمنان افزایش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش نظارت کارشناسان این سازمان بر مزارعی که سال گذشته درصد سن‌زدگی بالای ۲درصد و یا نزدیک ۲ درصد بوده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف الله رضایی ظهر امروز در جلسه کمیته ستاد کنترل عوامل خسارتزای غلات این استان  اظهار داشت: این مهم با هدف حفاظت از مزارع این استان و همچنین جلوگیری از افزایش درصد سن‌زدگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن مادری غلات از اوایل امسال در سطح مزارع این استان آغاز  شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ناظران و کارشناسان مزارع خواست تا با اطلاع ‌رسانی به کشاورزان آنان را در مبارزه به موقع با سن غلات یاری کنند.

رضایی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی یکی از اقدامات این سازمان در راستای ارتقای اطلاعات بهره برداران بخش کشاورزی است که به صورت مستمر برگزار می‌شود بر ضرورت اجرای کارگاه آموزش عملی کارشناسان ناظر معین در مراکز خرید در خصوص آشنایی هر چه بیشتر با نحوه تعیین کیفیت گندم تأکید کرد.

توصیه استفاده از کود اوره و عناصر میکرو همراه با سمپاشی به کشاورزان برای تأثیرگذاری بیشتر در رشد رویشی غلات از مصوبات جلسه کمیته ستاد کنترل عوامل خسارتزای غلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بود.

بررسی موضوع امکان استفاده از تکنولوژی پهپاد در مزارع استان برای سمپاشی و ارائه گزارشات مستمر روزانه به سازمان در مورد اعلام سطوح مبارزه از دیگر موضوعاتی بود که به عنوان مصوبه در این جلسه مطرح شد.

در این جلسه همچنین مصوب شد تا عملکرد کارشناسان پهنه و ناظر مزارع غلات بر اساس کاهش یا افزایش درصد سن‌ زدگی نسبت به سال گذشته ارزیابی شده و کارشناسانی که درصد سن‌زدگی محصول تولید شده از مزارع تحت نظارت آنها در سال‌‌جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته به صورت مادی یا معنوی تشویق شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این جلسه مدیر حفظ نباتات سازمان نیز آماری از زمان اولین ریزش سن غلات در مناطق مختلف استان، زمان شروع مبارزه و سطوح سمپاشی شده ارائه و بر لزوم مبارزه به موقع و سریعتر با این آفت در سال جاری به دلیل شرایط خاص جوی و خشکسالی موجود تأکید کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت