English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: سالانه حدود ۲۷۵ هزار تن انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می شود

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

سالانه حدود ۲۷۵ هزار تن انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سالانه حدود ۲۷۵ هزار تن انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، مصطفی شاه حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این استان ۱۰۷ هزار رأس دام سنگین و یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک، ۷۹۸ واحد دامداری صنعتی و ۲۸۴۱ دامداری سنتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در بخش طیور فعالیت دارد افزود: در حال حاضر ۳۹۴ واحد مرغداری گوشتی صنعتی با ظرفیت۹ میلیون و۷۴۲ هزار قطعه وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید ۵۵هزارتن گوشت مرغ در سال۹۶ در این استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی استان مازاد بوده که به سایر استان ها ارسال می شود.

شاه حسینی از فعالیت ۴۰ واحد تولیدی مرغ تخمگذار و ۱۰ واحد پرورش شتر مرغ نیز خبر داد و گفت: در سال۹۶  ،حدود ۲۰  هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده است و  پیش بینی می شوددر سال۹۷  این مقدار به ۲۱ هزار تن برسد.

وی با اشاره به میزان تولید گوشت قرمز و شیر خام  همچنین ظرفیت تولید آبزیان در استان نیز گفت: در حال حاضر تولید گوشت قرمز استان حدود ۳۰ هزار تن و شیر خام۱۷۵ هزار تن بوده و در زمینه آبزیان نیز حدود یکهزار تن ظرفیت تولید استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود ۱۵ هزار نفر شتر در استان خبر داد و گفت: بزرگترین ایستگاه اصلاح ژنتیک شتر نیز در استان سمنان و در منطقه طرود قرار دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت