English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد: خسارت ۴۰۰۰میلیارد ریالی سرما به باغات استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به خسارت سرمازدگی به باغات این استان در زمستان گفت: سرمازدگی ۲۰ هزار از باغات این استان را از بین برد و بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت زد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف الله رضایی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده برای پرداخت خسارت به کشاورزان اظهار داشت: پرداخت بخشی از خسارت به صورت تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سوی مراجع زیربط در حال پیگیری است.
وی مساحت اراضی کشاورزی استان سمنان را ۱۹۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار ۵۴هزار هکتار باغات، ۱۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و مابقی نیز را آیش تشکیل می‌دهد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود ۴۶ هزار و ۵۶۷ بهره بردار بخش کشاورزی در استان خبر داد و گفت: بخش کشاورزی استان سهم ۱۷ درصدی در اشتغال داشته و ارزش افزوده ایجاد شده در بخش کشاورزی نیز بیش ۲۰ درصد است.
رضایی میزان تولید سالانه تولیدات بخش کشاورزی را یک میلیون و و ۴۶۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: ارزش سالانه محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.
وی گندم، جو، سیب زمینی، چغندرقند و دانه های روغنی را از عمده ترین محصولات زراعی استان سمنان عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۱۰ هزار تن گندم، ۵۴ هزار تن سیب زمینی، و ۱۶۵ هزار تن چغندرقند در استان تولید شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مهمترین محصولات باغی استان را پسته، زرد آلو ، انگور،زیتون،انار، اعلام کرد و گفت: سالانه ۳۶۰هزار تن محصولات باغی در استان تولید می شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت