English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: بیش از ۵۲۵۰تن بذر گندم و جو در استان سمنان تولید و توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تأمین پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو برای سال زراعی ۹۹-۹۸ در استان سمنان انجام‌شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در نشستی با کارشناسان تولیدات گیاهی این سازمان اظهار داشت: همچنین تأمین بذر ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلو گرم کلزا نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای میزان سطح زیر کشت گندم، جو و کلزا در استان سمنان گفت: سطح کشت ابلاغی برای محصول کلزا در سال ۹۹-۹۸ بالغ‌بر ۶ هزار هکتار است. که تا کنون حدود۲۰۰۰ هکتار به صورت پائیزه کشت شده و ۸۰۰ هکتار دیگر هم در بهار کشت می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس این دستورالعمل باید ۳۲ هزار و ۵۵۳ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت گندم اختصاص یابد تصریح کرد: از این میزان باید ۲۱ هزار و ۸۰۳ هکتار کشت آبی بوده و مابقی نیز به‌صورت دیم کشت شود. که بیش از ۹۷ درصد تعهد مورد نظر تحقق یافته و مابقی در حال کشت می باشد.
رضایی درباره سطح کشت ابلاغی محصول جو نیز گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ باید ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان سمنان به کشت جو آبی و سه هزار و ۶۰۰ هکتار نیز جو دیم کشت شود که این عملیات کشت صورت پذیرفته است.
وی گفت: سال زراعی ۹۸-۹۷ نیز بذر موردنیاز کشاورزان تأمین و در اختیار آنان قرار گرفت.
رضائی تصریح کرد: افزایش عملکرد تولید غلات به ویژه گندم و جو در افزایش بهره وری منابع آبی از سیاستهای اصلی سازمان بوده و با بکار گیری کلیه ابزار در دستور کار قرار گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت