English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:۱۴ هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد/ سالانه ۱۵۰۰ تن گوشت شتر در استان سمنان تولید می‌شود

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۱۴ هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد/ سالانه ۱۵۰۰ تن گوشت شتر در استان سمنان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود ۱۴ هزار نفر شتر در استان سمنان خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ تن گوشت شتر در استان سمنان تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی با بیان اینکه نوار جنوبی استان سمنان محدوده پرورش شتر است اظهار داشت: پراکنش شتر در سمنان، دامغان و شاهرود متفاوت بوده و عمده شترهای شهرستان شاهرود در منطقه طرود و خارتوران است.

وی با اشاره به جمعیت ۱۴ هزار نفری شتر در استان سمنان گفت: تعداد ۸ هزار نفر از این شترها در شاهرود وجود دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: شترهای استان عموماٌ از نژاد گوشتی و پشمی بوده و هدف از نگهداری آنها تولید گوشت است و در سال‌های اخیر نیز با توجه به فرهنگ‌سازی‌های انجام شده و آشنا شدن ذائقه مردم با شیر و دوغ شتر، پرورش شتر شیری نیز در استان رواج یافته است.

شاه‌حسینی از تولید سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن تولید گوشت شتر و ۵۰۰ تن شیر در استان خبر داد و گفت: بخشی از این میزان تولیدات در استان مصرف شده و بخشی به استان‌های همجوار و از جمله تهران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه از پشم شترهای استان نیز برای تولید منسوجات استفاده می‌شود تصریح کرد: با توجه به خواص درمانی پشم شتر از آن در ایجاد صنایع دستی و تولید انواع منسوجات و لباس‌های مختلف استفاده می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت