English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: ۱۶۵ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت زعفران اختصاص دارد

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:۱۶۵ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت زعفران اختصاص دارد.
معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کشت زعفران در برخی از مناطق استان سمنان گفت: ۱۶۵ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت زعفران اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، گل بابا بنائیان سفید ظهر امروز اظهار داشت: خاستگاه زعفران در ایران و در جنوب خراسان جنوبی به ۳ هزار سال می‌رسد و با توجه به اینکه این گیاه ارزشمند در مناطق کویری رشد می‌کند در مناطقی از استان سمنان نیز کشت می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ۱۶۵ هکتار از اراضی استان سمنان در سال گذشته به کشت زعفران اختصاص داشت خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این گیاه ارزشمند امسال به ۲۴۰ هکتار برسد.
معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عمده زعفران ایران در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، لرستان و سمنان کشت و تولید می‌شود.
بنائیان سفید به میزان زعفران تولیدشده استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۳۱۵ کیلو زعفران خشک در استان سمنان تولید شد و با توجه به اینکه این گیاه با اقلیم این استان سازگاری دارد چند سالی که کشت این محصول با ارزش در سطح استان آغازشده است.
وی خاطرنشان کرد: زعفران گیاهی است که کم آب بر بوده و دارای ارزش اقتصادی بالایی است و همچنین کشت این گیاه پتانسیل ایجاد اشتغال بالایی را نیز دارد لذا کشت این محصول در استان مدتی است که آغازشده است و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ارزش اقتصادی این گیاه گفت: با توجه به ارزش اقتصادی بالایی که این محصول دارد بهره‌برداران استان سمنان نیز برای کشت این محصول استقبال زیادی داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت