English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: صادرات محصولات کشاورزی در استان سمنان توسعه یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

صادرات محصولات کشاورزی در استان سمنان توسعه یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان در بخش تولیدات کشاورزی دارای عملکرد مطلوبی است گفت: باید صادرات محصولات کشاورزی در این استان توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، آیت‌الله سید محمدشاهچراغی ظهر امروز در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و کارکنان این سازمان که در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: استان سمنان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در بخش کشاورزی است و درزمینهٔ تولید محصولات کشاورزی نیز این سازمان بسیار مطلوب عمل کرده و کارنامه خوبی دارد.

وی با بیان اینکه سیاست بخش کشاورزی استان باید به سمت صادرات محصولات در این بخش باشد تصریح کرد: باید تلاش شود واردات کاهش‌یافته و زمینه صادرات برای محصولاتی که این قابلیت را دارند فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر ضرورت ایجاد بازار فروش برای محصولات کشاورزی استان نیز تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود بازار خرید این محصولات نیز فراهم شود تا کشاورز دچار ضرر و زیان نشود.

آیت‌الله شاهچراغی توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی این استان را نیز خواستار شد و گفت: باید زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان بیش از پیش فراهم شود تا ارزش‌افزوده بیشتری از این محصولات برای بهره‌برداران به دست آید.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان و خشکسالی‌های متناوب در این استان نیز گفت: باید درزمینهٔ مصرف آب نیز مدیریت بهینه صورت گیرد و از قنات‌ها نیز استفاده درست‌شده و به آن‌ها رسیدگی شود.

وی کشاورزان را گنج‌های ارزشمند نامید و گفت: هر چه که به کشاورز خدمت کنید اجرتان نزد خداوند متعال بیشتر است چراکه خدمت به مردم در نزد خداوند بسیار با ارزش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در پایان گفت: جهاد یک کلمه مقدس است و هر جا که باشد چه جهاد علمی، جهاد نفس، جهاد کشاورزی و غیره قداست را به دنبال دارد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت