English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: مصادیق منکر و معروف تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای فرهنگی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت تبیین مصادیق منکر و معروف در جامعه تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام غلامرضا میرزائیان در نخستین جلسه شورای فرهنگی این سازمان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات شهید عبدالرضا شاهی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: برای درک منکر و معروف ابتدا باید آن را به‌خوبی تعریف و تبیین کنیم.
وی با اشاره به معنای منکر و معروف در فقه اسلامی گفت: معروف کاری است که خدا آن را بپسندد و بندگان خاص خدا و ائمه آن را بپسندد و منکر یعنی امری که خدا و ائمه آن را نپسندند.
نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای فرهنگی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: خیلی از کارها و امور در جامعه انجام می‌شود که شاید موردپسند مردم و جامعه باشد اما موردپسند خدا نیست و لذا برای انجام معروف باید به شاخص موردپسند بودن آن در نزد خدا توجه ویژه داشت.
حجت‌الاسلام میرزائیان با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دو فریضه واجب الهی هستند تصریح کرد: باید معروف و منکر در جامعه اسلامی طوری باشد که بر طبق قوانین الهی باشد.
وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات و مفاسد در عدم اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است بر ضرورت اجرای این فریضتین تأکید کرد و افزود: آحاد جامعه باید در اجرای این دو واجب الهی تلاش کنند.
گفتنی است اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر، نماز، عفاف، حجاب و زکات با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

 

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت