English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: تدوین پیوست فرهنگی فعالیت‌های کشاورزی ضروری است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

تدوین پیوست فرهنگی فعالیت‌های کشاورزی ضروری است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی فعالیت‌های کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی این استان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در جامعه اظهار داشت: علی رغم اینکه همه ما بر سر سفره بخش کشاورزی هستیم اما متأسفانه بخش کشاورزی در ذهن‌ها حضور قوی ندارد و آنگونه که باید تلاش‌های بخش کشاورزی برای مردم برجسته نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا کشاورزی به عنوان رکن مهمی از ارکان زندگی مردم مطرح شود و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های بخش کشاورزی گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا در این زمینه از طریق برنامه‌های متعدد فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهد.

اقتصاد کشور به اقتصاد کشاورزی گره زده شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد گفت: باید اقتصاد کشور به اقتصاد کشاورزی گره زده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه باید آثار و برکات کشاورزی به خوبی برای مردم تبیین شود تصریح کرد: در کشور سالانه حدود ۱۲۰ میلیون تن محصولات باغی و زراعی تولید می‌شود و حدود ۲۴ میلیون تن نیز به صورت ضایعات هدر می‌رود که جلوگیری از این ضایعات نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه استقلال کشور وابسته به خودکفایی در بخش کشاورزی است افزود: باید تلاش کنیم تا اقتصاد کشور را به اقتصاد کشاورزی گره بزنیم تا در شرایط حساس دچار مشکل نشویم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی دارای ریسک کمتری بوده و از تحریم‌ها آسیب کمتری می‌بیند افزود: باید به سمت اقتصاد کشاورزی محور برویم تا هنگامی که فروش نفت کشورمان مانند زمان حاضر تحریم شد بتوانیم خودمان را سرپا نگه داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی بر ضرورت حرکت به سمت اقتصاد کشاورزی محور در جامعه تأکید کرد و گفت: با کمک بخش کشاورزی مشکلات اقتصادی و همچنین بیکاری رفع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته برای حضور در پنجمین مجمع پیشکسوتان ایثار و جهاد و دومین همایش زکات به استان سمنان سفر کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت