English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: رونق بخش کشاورزی زمینه افزایش پرداخت زکات را فراهم می‌کند

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت توجه به بخش کشاورزی گفت: اگر بخواهیم میزان پرداخت زکات در جامعه افزایش یابد باید کشاورزی رونق گیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در دومین همایش زکات در استان سمنان با اشاره به اهمیت زکات اظهار داشت: اهمیت پرداخت زکات به اندازه خواندن نماز است.
وی با بیان اینکه نماز و زکات ارتباط تنگاتنگی با هم دارند گفت: این ۲ واجب الهی در رأس واجبات قرار دارند.
رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه در قرآن و روایات به صورت مکرر بر پرداخت زکات سفارش شده است به آیه‌ای در این رابطه اشاره کرد و گفت: در این آیه آمده است که« دارایی خود را با پرداخت زکات حفظ کنید» که این خود نشاندهنده اهمیت زکات است.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه زکات در واقع فعالیت برای اجرای حکم خدا است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید به فکر محرومین و نیازمندان باشند گفت: یکی از راه‌های کمک به فقرا توجه به موضوع زکات است که در جامعه اسلامی باید بیشتر به آن پرداخته شود و تلاش شود فرهنگ زکات به خوبی در جامعه ترویج شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ زکات در واقع ترویج دین و اسلام است افزود: تقویت حاکمیت جامعه یکی دیگر از آثار و برکات ترویج فرهنگ زکات است.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به ضرورت توسعه بخش کشاورزی در کشور گفت: امنیت غذایی کشور وابسته به توسعه بخش کشاورزی است و اگر بخواهیم خودکفا باشیم باید توسعه این بخش مد نظر قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در دومین همایش استانی زکات ۳۵ نفر از برترین‌های زکات استان سمنان تجلیل شدند.

طراحی سایت توسط فراکارانت