English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

نهاده های مورد نیاز مرغداران استان سمنان تامین می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی از برنامه ریزی این سازمان برای تامین به موقع نهاده های مورد نیاز مرغداران استان سمنان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه حسینی در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات مرغداران استان و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد اظهار داشت: معاونت بهبود تولیدات دامی و همچنین تشکل‌های مربوطه برای تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تلاش بیشتری را در دستورکار قرار خواهند داد.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز مرغداران به موقع تامین شود افزود: پیگیری لازم در رابطه با بارگیری و حمل نهاده‌های خریداری شده از بنادر نیز در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد با توجه به ذخیره سازی و تخصیص سهمیه استانی هیچگونه نگرانی در تامین نهاده‌ها نداشته و با ادامه این روند و تسهیل در حمل نهاده‌های خریداری شده مورد نیاز مرغداران و به خصوص کنجاله سویا و ذرت به موقع در دسترس تولید کنندگان قرار گیرد.
شاه حسینی با اشاره به میزان جوجه‌ریزی واحد های مرغداری گوشتی استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که بسیار مطلوب بوده است.
وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ۳۹۵ واحد مرغداری گوشتی است افزود: ظرفیت تولید این واحدهای مرغداری ۹میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه واحدهای مرغداری موجود گوشت مورد نیاز استان سمنان را تامین می کنند خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی استان سمنان مازاد بوده که به سایر استان‌ها و به ویژه استان تهران ارسال می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت