English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

نهضت معرفی بخش کشاورزی برای تقویت اقتصاد مقاومتی باید ایجاد کنیم

نهضت معرفی بخش کشاورزی برای تقویت اقتصاد مقاومتی باید ایجاد کنیم
۱۳۹۷/۰۶/۱۴

ما آمده ایم که نهضتی در معرفی بخش کشاورزی برای تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد کنیم و باید به مراکز خدمات کشاورزی و کشاورزان سر بزنید و کمک کنیم که کشاورزی کشور را هر چه سریع تر به سمت علمی شدن پیش ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همزمان با هفته تعاون در گردهمایی سراسری مسئولان دفاتر سازمان تعاون روستایی که امروز چهارشنبه در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) در قم برگزار شد،اظهار داشت:مسئولان حوزه و دفاتر نمایندگی ولی فقیه باید با همدلی و همکاری مضاعف با روسای سازمانها کار کنند.

وی با بیان اینکه همکاران این حوزه باید در کشاندن مباحث وزارتخانه و سازمان متبوع خود به جامعه فعال باشند، افزود: فلسفه حضور ما در این نهاد کار کارمندی نیست و این وزارتخانه نیاز به کارمند طلبه ندارد و حضور ما دلیل و فلسفه ای فراتر از این موضوع دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت:ما باید پیوست های فرهنگی همه طرح های اقتصادی این وزارتخانه را پیاده کنیم و همکاران حوزه باید در متن کارها حضور داشته باشند و حضور آنان باید در بین آحاد جامعه و جلسات آموزشی، فرهنگی و مدیریتی باشد.

وی افزود: معاونت فرهنگی و آموزشی باید نشست ها و گردهمایی ها را در راستای کار حوزه و رویکردها و اهداف حوزه هدایت کنند و هر جا برنامه ها با رویگردها فاصله داشت، باید متوقف شده و تغییر مسیر بدهد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما آمده ایم که نهضتی در معرفی بخش کشاورزی برای تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد کنیم و باید به مراکز خدمات کشاورزی و کشاورزان سر بزنید و کمک کنیم که کشاورزی کشور را هر چه سریع تر به سمت علمی شدن پیش ببریم.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه موظف است غذای مردم ایران را با کمیت و کیفیت کافی تامین نماید و این نیازمند دانش افزایی و مطالعه ما است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت:مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان، مسئولیت مستقیم تمامی مسئولان دفاتر ادارات تابعه و شهرستان ها را عهده دار است و باید بر روند کلی کارها نظارت داشته باشند و هدایت و راهبری نمایند. وی افزود: مسئولان حوزه باید با نشاط و پرشور وظایف خود را دنبال کنند و در صحنه حضور داشته باشند و هم افزایی داشته باشند.

وی در ادامه اهلیت و شایستگی، توانایی علمی ، کارآمدی و لیاقت، قانونگرایی، ولایتمداری، اقدام به موقع، مشورت، نظارت و کنترل را از ویژگیهای مدیر موفق اسلامی عنوان نمود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: ما می خواهیم یک نهضت اجتماعی در حوزه کشاورزی بوجود بیاوریم و از انزوا بیرون بیاوریم و بیش از هر نهاد دیگری وزارت جهاد کشاورزی با زندگی مردم در ارتباط است. وی افزود: شعار ما این است که کشاورزی را باید علمی کرد و حضور آن در همه آحاد جامعه باید احیا شود و نقش دست اندرکاران، محققان و بویژه کشاورزان را برجسته نماییم.

وی گفت: باید اهمیت آب و خاک و منابع طبیعی را برای مردم تبیین کنیم.

علی آبادی قائم مقام و عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز در این نشست گفت: تعاون روستایی و شبکه تعاون کشور در بخش کشاورزی در فرآیند برنامه های فرهنگی دارای خلاء جدی است و ما نیازمند نگاهی نو در عرصه فرهنگی در سازمان تعاون روستایی هستیم. وی اظهار داشت: در تحولات گذشته هیچگونه بازیابی و بازسازی در ادبیات و فرهنگ خود نداشته ایم.

علی آبادی در ادامه گفت: تعاونی ها بر اساس برنامه توسعه کشور باید حداقل ۲۵ درصد مدیریت بخش کشاورزی را در اختیار داشته باشد و این با سکانداری امور فرهنگی و آموزشی به عنوان زیربنای تمام کارهای جدید با رویکرد اقتصادی محقق می شود.

وی افزود:خیلی خوشحالیم که نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با نگاه و نگرشی نو در این عرصه قدم نهاده اند و به عنوان یک طبیب به درمان دردهای فرهنگی ما خواهند پرداخت.

طراحی سایت توسط فراکارانت