English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هدفگذاری برای تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس تا افق ۱۴۰۰

هدفگذاری برای تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس تا افق ۱۴۰۰

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بکارگیری روش های نوین برای توسعه همه بخش های شیلاتی به خصوص آبزی پروری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر حسن صالحی امروز چهار شنبه در بازدید از غرفه انجمن نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: یکی از اولویت های سازمان شیلات ایران افزایش سهم صیادی در آب های آزاد و اقیانوس و صید گونه های کمتر برداشت شده می باشد.

وی با بیان این که در برنامه ششم توسعه، تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس هدفگذاری شده است، تصریح کرد: تا پایان امسال تعداد قفس های نصب شده در دریاهای شمال و جنوب و آب های داخلی کشور به ۵۳۰ عدد می رسد و با ایجاد ظرفیت تولید ۵۰ هزارتن ماهی در قفس ،زمینه افزایش تولید و استغال فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران درباره اقدامات انجام شده برای بومی سازی تکنولوژی ماهی در قفس به امضای موافقت نامه با کشور نروژ اشاره کرد و گفت: در مهرماه سال گذشته با حضور وزرای ایران و شیلات و امور دریایی نروژ، بیش از ۱۰ موافقتنامه امضا شد که یکی از موافقت نامه ها مربوط به تولید لوله های مورد نیاز پرورش ماهی در قفس بود که در بهمن ماه گذشته افتتاح و امروز تولید آن وارد چرخه صنعت و نصب در دریا شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد:سال ۹۵حدود یک میلیون ۹۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد که از این میزان ۴۸۰ هزار تن به صورت آبزی پروری و ۶۱۰ هزار تن صید ماهیان دریایی بوده است.

صالحی کاهش واردات ماهی تیلاپیا را از سیاست های سازمان شیلات ایران عنوان و تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ هزار تن از این ماهی به کشور وارد شده و امسال ۲۰ درصد کاهش واردات این گونه ماهی را خواهیم داشت.

وی افزود: کلیه محصولات وارداتی شیلاتی، مورد نظارت دفتر کنترل و آزمایش سازمان دامپزشکی کشور و سازمان غذا و دارو قرار می گیرد و هیچ جای نگرانی برای مصرف آبزیان وجود ندارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت