English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همايش روز جهاني خاك در استان سمنان برگزار شد

همايش روز جهاني خاك در استان سمنان برگزار شد

همزمان با روز خاک؛همایش روز جهانی خاک در استان سمنان برگزار شد.

همایش روز جهانی خاک همزمان با روز خاک و با حضور عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی در آئین برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش باهدف تأکید بر اهمیت خاک و ضرورت حفظ آن برای مردم و بهره‌برداران برگزار شد.

وی با اشاره به معضل و مشکلات موجود در حوزه منابع آبی گفت: اگر در حوزه خاک نیز پیشگیری‌های لازم و چاره‌اندیشی نشود ممکن است خاک نیز به سرنوشت آب مبتلا شود و لذا این همایش باهدف ضرورت حفظ خاک و اهمیت آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از رویکردهای این همایش اشاره کرد و گفت: حفاظت، حفظ کاربری خاک، مدیریت خاک، نفوذپذیری، جلوگیری از آلودگی خاک برخی از رویکردهای این همایش بود که از سوی مسئولان این حوزه عنوان و بررسی شد.

شاهینی با بیان اینکه فرسایش بادی و آبی زمینه از بین رفتن خاک در استان را ایجاد کرده است خاطر نشان کرد: در این همایش به موضوعاتی مانند جلوگیری از فقر خاک، فرسایش خاک، راه‌های غنی شدن آن و حفظ کاربری خاک پرداخته شد.

وی به برخی از تهدیدهای و چالش‌های موجود برای منابع خاکی اشاره کرد و افزود: تغییر کاربری اراضی فقیر شدن خاکف آلودگی خاک و غیره برخی از تهدیدهایی است که خاک حاصلخیز را با مشکل مواجه کرده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ۱۴ آذرماه به نام روز جهانی خاک نام‌گذاری شده است که همایش روز جهانی خاک نیز امروز و همزمان با روز خاک با حضور مسئولان استانی و یکی از اساتید مطرح کشوری در حوزه خاک برگزار در ساختما شماره ۲ سازمان جهاد کشاورزی و در سالن شهید ترحمی برگزار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت