English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همایش عفاف و حجاب بانوان در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد

همایش عفاف و حجاب در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد

همایش عفاف و حجاب بانوان در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عبدالله قربانیان سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گردهمایی عفاف و حجاب که در محل سالن شهید ترحمی این سازمان برگزار شد اظهار داشت: دشمن به دنبال تغییر ذائقه در بین نسل جوان و بویژه خانواده‌ها است و از این طریق بنیان خانواده را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب بنیان خانواده است تصریح کرد: یک مدیر شبکه خارجی می گوید اگر بخواهیم خانواده متلاشی شود باید مادر از خانواده گرفته شود.

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: باید مواظب توطئه‌های دشمنان بود و از بنیان خانواده حفاظت کرد.

مربی حوزه علمیه عصمتیه سمنان نیز در این همایش با بیان اینکه طرز تفکر و نگاه به دنیا رفتار را می سازد گفت: برای اینکه در جامعه رفتارها درست شود باید افکار اصلاح شود.

فاطمه شجاعیان با بیان اینکه در جای جای قرآن انسان دعوت به تفکر شده است است تصریح کرد: قرآن دعوت به تفکر می کند و می فرماید به وجود خودتان، اطراف و آیات الهی فکر کنید؛ چرا که این تفکر انسان را لحظه به لحظه به خدا نزدیک می کند.

وی با اشاره به ضرورت شناخت خدا و توحید شناسی گفت: بسیاری از مشکلات ما در احکام الهی زمانی حل می شود که شناخت ما درباره توحید درست شود؛ باید اصول دین را ریشه ای به کودکان آموزش دهیم و مسئله توحید در همان کودکی به خوبی برای کودک تبیین شود.

مدرس همایش عفاف و حجاب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نظام آموزشی باید تفکر محور باشد اضافه کرد: درباره موضوعاتی مانند عفاف و حجاب در جامعه به صورت ریشه ای کار نشده است؛ یعنی روی فکر فرد کار نشده و لازم است در این موضوعات مهم مبلغان دینی، متصدیان آموزش، روحانیون و خانواده ها به صورت ریشه ای کار کنند و از ابتدا راه را آموزش دهند.

شجاعیان تصریح کرد: دین یکسری امورات قلبی است و اجبار در آن جایی ندارد و از این رو باید این امورات وارد قلب، ذهن و فکر شود و اگر این کار انجام شود رفتارها نیز درست می شود.

وی درباره موضوع حجاب و عفاف نیز گفت: حجاب یک ابزار و وسیله برای عفاف است و حجاب به تنهایی کافی نیست؛ برای اسلام چیزی که اهمیت دارد عفاف است.

مربی حوزه عصمتیه سمنان اضافه کرد: عفاف یک حالت درونی است که انسان را انجام گناه دور میکند و ریشه عفاف حیا است و بر اساس روایات حیا در زنان ۹ برابر مردان است.

شجاعیان با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و دین گفت: در حال حاضر دشمنان روی مسئله حیا تمرکز کرده و می خواهند حیا در زنان و نسل جوان از بین ببرند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره حیا گفت: پیامبر بزرگ اسلام حیارا زینت اسلام دانستند و از این رو می توان گفت که منشاء بسیاری از اعمال مانند پوشش، نگاه، حرف زدن، نگاه کردن و … حیا است و هر چه حیا بیشتر باشد عفاف نیز در جامعه بیشتر می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این همایش برترین های عفاف و حجاب در سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شدند.

طراحی سایت توسط فراکارانت