English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

همزمان با هفته جهاد کشاورزی؛ یک واحد پرورش گاو شیری در سمنان افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان از افتتاح یک واحد تولیدی پرورش گاو شیری در این شهرستان همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی آقا شاهی اظهار داشت: این واحد پرورش گاو شیری دارای ۵۰ رأس گاو مولد است که با هدف تولید شیر و گوشت قرمز به بهره‌برداری رسید.
وی به میزان ظرفیت سالانه تولید شیر و گوشت این واحد تولید گاو شیری اشاره کرد و افزود: میزان تولید سالانه شیر این واحد ۳۵۰ تن بوده و ظرفیت تولید ۸ تن گوشت قرمز را نیز دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با بیان اینکه افتتاح این پروژه گاو شیری زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم میکند تصریح کرد: با افتتاح این پروژه برای۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
شاهی میزان کل سرمایه‌گذاری برای افتتاح این واحد پرورش گاو شیری را در مجموع ۶ هزار میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ۳هزار میلیون ریال از این سرمایه گذاری آورده شخصی بهره بردار بوده و مابقی نیز از محل تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی تأمین شده است.
وی اضافه کرد: این واحد پرورش گاو شیری در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع احداث شده و منبع تأمین آب این واحد تولیدی نیز از طریق چاه است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان این پروژه گاو شیری با هدف تولید شیر، گوشت قرمز و همچنین ایجاد اشتغال آغاز به کار کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آئین افتتاح این پروژه پرورش گاو شیری، فرماندار سمنان، بخشدار، مدیر بانک کشاورزی و همچنین معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت