English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همزمان با هفته دولت پروژه آبیاری تحت‌فشار در ۸۱ هکتار از اراضی کشاورزی آرادان افتتاح شد

پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار واقع در شرکت شهید مسروری در بخش کهن‌آباد شهرستان آرادان هم‌زمان با هفته دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، این پروژه ۸۱ هکتار از اراضی آرادان را زیرپوشش قرار می‌دهد.
آئین افتتاح این پروژه با حضور معاون سیاسی امنیتی استان سمنان، امام‌جمعه، فرماندار، بخشداران، همکاران جهاد کشاورزی، بهره‌برداران، بخش خصوصی و روسای برخی ادارات شهرستان آرادان برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مشخصات این پروژه آبیاری تحت‌فشار بیان کرد: این پروژه مهم آبیاری تحت‌فشار اراضی کشاورزی درمجموع ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.
سید حسن میرعماد با اشاره به اینکه بیشترین سهم از این اعتبارات را دولت پرداخت کرده است اضافه کرد: سهم دولت برای تکمیل این طرح ۱۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال بوده و سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال آن نیز به‌صورت خودیاری کشاورزان و بهره‌برداران متقاضی تأمین‌شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بر ضرورت تسریع در توسعه پروژه‌های اصلاح روش‌های آبیاری از روش سنتی و غرقابی به روش‌های نوین تحت‌فشار مانند قطره‌ای و بارانی و نواری تأکید کرد.
مراد خادم با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف مهم مشارکت کشاورزان و بهره‌برداران بسیار مهم بوده و باید بیش از گذشته باشد؛ ابراز امیدواری کرد تا با کمک و همکاری و تعامل هر چه بیشتر کشاورزان و بهره‌برداران آرادانی و مشارکت دولت در بخش کشاورزی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر اجرایی شده و به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به کمبود منابع آبی در سراسر کشور و وقوع بحران خشک‌سالی در سال‌های اخیر تصریح کرد: این مهم بیانگر این است که باید با سرعت بیشتری به سمت بهره‌برداری بهینه از منابع آبی موجود و صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز تولید بیشتر محصولات کشاورزی در واحد سطح گام برداریم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان ابراز امیدواری کرد تا این نهاد جهادی بتواند با حرکتی جهادی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال‌های پیش رو به اشتغال‌زائی و تولید این مرزوبوم کمک بیشتری کند.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت