English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

واحد تولیدی سورتینگ و فراوری پسته در دامغان به بهره برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با هفته دولت یک واحد تولیدی سورتینگ و فرآوری و خلال پسته در شهرستان دامغان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سید حسن میرعماد در حاشیه آئین افتتاح همزمان پروژه های هفته دولت در شهرستان دامغان که با حضور مسئولان استانی انجام شد اظهار داشت: این واحد فرآوری پسته دارای ظرفیت ۳۳۰ تن است.

وی با بیان اینکه این واحد سورتینگ و فرآوری پسته در دهستان دامنکوه و روستای مؤمن آباد با حضور مسئولین استانی امروز به بهره‌برداری رسید تصریح کرد: این واحد از منبع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی آماده افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به میزان سرمایه گذاری برای این واحد تولیدی گفت: در مجموع برای راه اندازی این واحد صنایع تبدیلی ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

میرعماد با بیان اینکه این واحد فرآوری از محل منابع تسهیلات بانکی و آورده شخصی راه اندازی شده است خاطر نشان کرد: پنج میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و مابقی از محل ها آورده شخصی سرمایه گذار تامین شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این واحد فرآوری برای سه نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود گفت: در مجموع سه خانوار نیز از محل راه اندازی این واحد تولیدی بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات اجرایی این واحد سورتینگ، فرآوری و خلال پسته از سال ۹۶ آغاز و امسال به پایان رسید.

طراحی سایت توسط فراکارانت