English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

واگذاری ۱۶۰ هکتار اراضی منابع ملی برای طرح‌های غیر کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۶۰ هکتار از اراضی منابع ملی برای اجرای طرح‌های غیر کشاورزی واگذار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی از بررسی و طرح ۵۲ فقره پرونده در کمیسیون واگذاری زمین برای طرح‌های غیر کشاورزی خبر داد و گفت: در این کمیسیون با بررسی ۱۰ پرونده ۱۶۰ هکتار از اراضی منابع ملی برای اجرای طرح‌های غیر کشاورزی واگذار شد.
وی با اشاره به برخی از طرح‌هایی که اراضی منابع ملی برای اجرای آن اختصاص‌یافته است گفت: نیروگاه خورشیدی، کارخانه کاتد مس، کارگاه راه‌سازی، کارخانه آسفالت و طرح‌های گردشگری به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط واگذار شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: برای مابقی پرونده ها نسبت به تعیین اجاره‌بهای سالانه، اراضی تصمیم گیری شد.
مرادی حقیقی افزود: مدیریت امور اراضی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و غیر کشاورزی آمادگی دارد تا برای ایجاد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف نسبت به تخصیص اراضی موردنیاز متقاضیان از منابع ملی در اختیار آنان قرار دهد.
وی گفت: به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاری در استان سمنان، کمیسیون تصویب طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی با اختیارات تفویض شده حداکثر تخفیف‌ها در تعیین مال‌الاجاره را لحاظ کرده و اراضی را در بازه زمانی کوتاه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

طراحی سایت توسط فراکارانت