English | سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی:موسسه رازی می تواند بورس تولید واکسن و سرم های درمانی در منطقه شود

وزیر جهاد کشاورزی:موسسه رازی می تواند بورس تولید واکسن و سرم های درمانی در منطقه شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توانایی و ظرفیت های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت که با استفاده از این ظرفیت ها می توان کشور را با مرکزیت این موسسه به بورس تولید واکسن و سرم های درمانی در منطقه تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در آیین گشایش ساختمان جدید تصفیه سرم های درمانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج افزود: دنیای امروز به عرضه تولید واکسن و سرم های درمانی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: تقاضا در این بخش روز به روز در حال افزایش بوده به طوری که اکنون مرزهای دانش همان مرزهای واکسن دردنیا است.

حجتی با تاکید بر اینکه بایستی هرچه بیشتر به بخش تولید واکسن های و سرم های درمانی پرداخت،گفت: این فعالیت ها در این موسسه به خوبی انجام می شود.

وی با بیان اینکه امروزه تقاضاهای جهانی رو به افزایش است، افزود: نیاز کشورهای همسایه در زمینه انواع واکسن های دام و طیور روز به روز در حال افزایش است که با تولید واکسن در موسسه رازی ضمن برطرف کردن نیازهای داخلی می توانیم نیازهای منطقه را نیز تامین کنیم.

حجتی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید از شرکت های دانش بنیان، فارغ التحصیلان، صاحبان اندیشه و دانش در کشور بهره مند شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به ظرفیت و سابقه این مجموعه ،سرمایه های نیروی انسانی در موسسه رازی و کشور می توانیم کشور و منطقه را به مرکزیت سرم سازی به بورسی برای تولید واکسن و سرم های درمانی تبدیل کنیم.

حجتی در بخشی از سخنان خود از استاندار البرز درخواست کرد که فضای سبز موسسات تحقیقاتی مستقر در این استان را که برای ما به ارث مانده را حفظ کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت