English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای شتاب بخشی به توسعه گلخانه ها در کشور

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای شتاب بخشی به توسعه گلخانه ها در کشور
۱۳۹۷/۰۵/۲۰

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای شتاب بخشی به توسعه گلخانه ها در کشور خبر داد و گفت: ۴۵ درصد از تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری قانون ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان مازندران و در حاشیه بازدید از گلخانه تولید گل آنتوریوم قلی زاده در شهرستان آمل اظهار داشت: کشت گلخانه‌ ای صرفه جویی فوق العاده زیادی در مصرف آب دارد و با اشتغالزایی بالا (۱۰ نفر در هر هکتار) جزو طرح‌ های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به این که این گلخانه، مدرن ترین گلخانه در دنیاست که با سرمایه گذاری کارآفرین آملی و کمک هلندی ها ایجاد شده است،گفت که کشت این گلخانه به صورت هیدروپونیک است و با توجه به این که این منطقه نزدیک به هزار میلی متر بارندگی دارد،در هکتار ۱۰ هزار متر می‌ توانند جمع آوری آب داشته باشند و آب مورد نیاز این گلخانه از باران تامین می‌ شود.

حجتی ادامه داد:گازکربنیک مورد نیاز این گلخانه از اگزوز تاسیسات گرمایشی به صورت اتوماتیک در اختیار گیاه قرار می گیرد و این باعث می‌شود که بازدهی محصول در سال حداقل ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد:خوشبختانه با بازاری که در زمینه سبزی و سرشاخه گل‌های زینتی در شمال کشور وجود دارد و این سرمایه گذاری‌ هایی که اینجا در حال انجام است و با توجه به این که مصرف آب در این گلخانه صفر است، این اقدام جای تقدیر دارد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد با پشتیبانی‌ هایی که دولت به عمل می آورد و همت کارآفرینان، بتوانیم هر چه بیشتر به اجرای این طرح‌ ها شتاب ببخشیم.

وی ادامه داد:متاسفانه سطح گلخانه‌ های کشور ما خیلی کم است و نسبت به نیاز و ضرورتی که هست و با توجه به تنگنا‌هایی که در زمینه های آبی و اشتغال داریم و بازارهای خوبی که در داخل و خارج کشور وجود دارد، لازم است همه مسئولان، استانداران، همکاران در جهاد کشاورزی، بانک‌ ها و سایر دستگاه‌ ها دست به دست هم دهند و در رابطه با مجوز‌های خیلی زیادی که سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، تسهیل گری کنند و در مسیر ضرورت کشور که شتاب بخشی به توسعه گلخانه هاست،گام بردارند.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حمایت های تسهیلاتی در زمینه توسعه گلخانه ها،تصریح کرد: ارزان ترین تسهیلاتی که در هر نقطه ای از کشور وجود دارد، اولویت اول آن به گلخانه ها اختصاص دارد.

حجتی اضافه کرد:علاوه بر آن بخش از تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی که در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار می گیرد، از محل تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری قانون ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که دولت و مجلس تصویب کردند، ۴۵ درصد آن در اختیار بخش کشاورزی است و با اولویت برای توسعه گلخانه ها پرداخت می شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت