English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی: بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات گلخانه ای در کشور تولید شد

وزیر جهاد کشاورزی:

بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات گلخانه ای در کشور تولید شد

وزیر جهاد کشاورزی از تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات گلخانه ای در کشور خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمود حجتی در جمع خبرنگاران در ایوانکی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سال ۹۷ حدود ۳ میلیون تن محصولات گلخانه ای در کشور تولید شود.

وی افزود: طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از طرح هایی است که از روزها و ماه‌های اول اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد و در دستور کار دولت قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف بهره‌برداران و تولید‌کنندگان بخش کشاورزی قرار گرفت.

 وی با اشاره به روند توسعه گلخانه ها در ۶ ماه نخست امسال افزود: در این مدت ۳ هزار هکتار توسعه گلخانه ای صورت گرفت که این مهم نشان می‌دهد دولت حمایت ویژه‌ای از این بخش داشته است.

وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به برخی از حمایت های دولت در احداث گلخانه‌ها افزود: تسهیلات ارزان قیمت برای احداث به گلخانه‌ها در مناطق محروم و با درصد بسیار کم به اختصاص می‌یابد .

حجتی با اشاره به برخی برنامه‌های این وزاتخانه برای توسعه برخی محصولات گلخانه‌ای گفت: برنامه‌هایی برای کشت خیار و فلفل گلخانه ای در آینده‌ای نزدیک در دستور کار است که به زودی اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام می‌شود .

وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه کشت محصول سبزی نیز ظرفیت تولید در فضای گلخانه‌ای را دارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که کشت سبزی نیز در آینده به سمت گلخانه ای پیش رود .

حجتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد سیاست گذاری دولت برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت : در سال آینده هر کیلو گندم از کشاورزان به مبلغ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت