English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی: زنجیره های تولید در بخش کشاورزی سراسر کشور تشکیل می شود/جلوگیری از خام فروشی محصولات مهم ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی:زنجیره های تولید در بخش کشاورزی سراسر کشور تشکیل می شود/جلوگیری از خام فروشی محصولات مهم ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی محصولات مهم ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی است گفت:زنجیره های تولید در بخش کشاورزی سراسر کشور تشکیل می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،محمود حجتی در آئین افتتاحیه کارخانه تولید خوراک دام و طیور گرمسار اظهار داشت: جلوگیری از خام فروشی همواره یکی از مهم ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی بوده است که باید برای تحقق این هدف با برنامه ریزی دقیق اقدامی عملیاتی انجام دهیم.
وی افزود: تشکیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی یکی از طرح هایی است که برای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی در کشور پیگیری می شود.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:باید هرچه زودتر برای شرکت تعاونی گاو داران شهرستان گرمسار زنجیره تولید تشکیل شود و محصولات این واحد تولیدی بدون وجود واسطه به فروشگاه های زنجیره ای عرضه شود و سود حاصل از فروش شیر تولیدی خود را به دلال ها ندهند.
وی با بیان اینکه فرآوری مواد اولیه خوراک دام یکی از سیاست گذاری های این وزارتخانه به شمار می رود اذعان کرد: مواد اولیه تهیه خوراک دام را می توان در صورت نیاز و ضرورت از کشور های خارجی به ایران وارد می کنیم.
حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه زیر ساخت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری در کشور فراهم است افزود: دولت نیز در این راستا از سرمایه گذاران حمایت می کند.
وی کمبود منابع آبی و کاهش باران را از دیگر چالش های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: این چالش سال های طولانی است که بخش کشاورزی را با خود در گیر کرده است و تنها مربوط به استان سمنان نیست.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میانگین بارش باران در یزد ۶۲ میلی متر در طول یک سال است یادآور شد: با این وجود استان یزد بزگترین گلخانه تولید خیار در کشور را دارد و بخش عمده ای از محصولات کشاورزی به ویژه خیار درختی این استان به کشور روسیه نیز صادر می شود.
وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از طرح های جدید وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح الگوی مصرف آب و الگوی کشت بیان کرد: دولت برای تسهیل در تحقق این هدف امکانات لازم را در اختیار کشاورزان و بهره برداران این بخش قرار می دهد.
حجتی از وجود نخبگان برتر علمی و ظرفیت های شاخص علمی در بخش کشاورزی سراسر کشور خبر داد و گفت: بهره گیری از این ظرفیت ها و توسه فعالیت های این نخبگان در بخش کشاورزی و دامپروری در دستور کار قرار دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت