English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان مطلوب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وضعیت مطلوب تولید محصولات کشاورزی در این استان گفت: وضعیت در تولید محصولات پروتئینی مانند تخم‌مرغ و گوشت نیز مطلوب است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در نخستین نشست تبیینی، خبری و اطلاع‌رسانی استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر تولید تخم‌مرغ ۲۱ هزار تن است که امیدواریم تا پایان سال این رقم به ۳۰ هزار تن برسد.
وی با اشاره به وضعیت تولید گوشت مرغ در استان سمنان گفت: تولید این محصول پروتئینی ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از ابتدای امسال ماهانه به طور متوسط ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره میزان تولید شیر و گوشت قرمز نیز گفت: تولید گوشت قرمز در استان ۳۰ هزار تن و تولید شیر نیز ۱۷۵ تن است.
میرعماد با بیان اینکه عمده تولیدات پروتئینی استان سمنان مازاد است گفت: این محصولات مازاد به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه حفظ تولیدات کشاورزی منوط به تأمین نهاده‌های کشاورزی است گفت: در سال زراعی گذشته ۴۰ درصد تأمین کود شیمیایی افزایش داشت و امسال نیز توزیع ۲۵ هزار تن کود برنامه‌ریزی‌شده که تاکنون ۱۵ هزار تن توزیع‌شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: ۱۲ هزار و ۶۲۰ تن بذر اصلاح‌شده در اختیار بهره‌برداران قرارگرفته و ۲۰ میلیون بذر محصولات جالیزی، هفت میلیون بذر گوجه‌فرنگی اصلاح‌شده نیز در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار داده‌شده است.
میرعماد با اشاره به وضعیت مطلوب انبارهای استان سمنان گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن جو، ۵۰۰۰ تن ذرت و ۴۲۰۰ تن سویا در انبارهای استان سمنان موجود است.
وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه وضعیت تأمین نهاده‌ها مطلوب است به میزان ذخایر گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: ۲۶۱ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۳۹ تن گوشت مرغ منجمد موجودی انبارهای این استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به خسارت سرمازدگی به کشاورزان گفت: در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم، امهال تسهیلات بانکی برای کشاورزان و بهره‌برداران صورت گرفت و تسهیلات هشت هزار و ۱۰۱ نفر از تولیدکنندگان امهال شد که بار مالی آن برای استان سمنان ۶۰۱ میلیارد ریال بود.
میرعماد با اشاره به وقع سیل ابتدای امسال و مشکلات آن برای بهره‌برداران گفت: چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارت، به بخش کشاورزی تخصیص یافت.
وی به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حوزه زیربنایی نیز اشاره کرد و افزود: امسال علی‌رغم همه محدودیت‌ها ۲۰ میلیارد تومان در بخش زیربنایی کشاورزی هزینه شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در حال حاضر اجرای ۵۰۰۰ هزار هکتار سامانه آبیاری اجراشده و یا در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال افزایش یابد.
میرعماد درباره وضعیت گلخانه‌های استان سمنان و روند توسعه آن نیز گفت: از ابتدای امسال ۲۷ هکتار گلخانه در سطح استان سمنان ایجادشده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت