English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

٤٥ هزار خانوار بهره‌بردار بخش كشاورزي در استان سمنان فعال هستند.

۴۵ هزار خانوار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان سمنان فعال هستند؛ ۲۵ هزار تن پسته خشک در استان سمنان تولیدشده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در استان سمنان بالغ‌بر ۴۵ هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی کشاورزی به‌صورت مستقیم ۵۰ درصد تولید استان را بر عهده دارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد به اقدامات و توفیقات کسب‌شده در بخش‌های مختلف کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید محصولات باغی علیرغم وجود شرایط خاص اقلیمی استان و مشکلات اقتصادی اما در این حوزه توفیقات خوبی به‌دست‌آمده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۶۵ هزار تن پسته تر و حداقل ۲۵ هزار تن پسته خشک در استان سمنان تولیدشده است و گردش مالی پسته امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده است که این امر درآمدزایی بسیار خوبی را برای بهره‌برداران و‌ کشاورزان این محصول در استان به همراه داشت.
میرعماد عنوان کرد: در بخش زراعت نیز به‌ویژه در بخش محصولات استراتژیک همچون چغندرقند اقدامات بسیار خوبی انجام شد.
وی افزود: علیرغم اینکه قیمت تضمینی برخی محصولات مثل گندم و چغندرقند بسیار پایین بود؛ اما کشاورزان و بهره‌برداران این بخش در شرایط اقتصادی کنونی به کمک کشور آمدند و توانستند در سطح استان سمنان امسال ۱۶۵ هزار تن تولید چغندرقند داشته باشند.
۲۵۰۰ هکتار از سطوح زراعی استان سمنان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در بخش محصولات گیاهان دارویی نیز ۲۵۰۰ هکتار از سطوح زراعی استان سمنان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد و در بخش مراتع استان سمنان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای تولید گیاهان دارویی وجود دارد که از این ظرفیت به‌خوبی استفاده‌شده است.
میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ استان به ۳۰ هزار تن رسید
میرعماد با اشاره به اینکه در مسائل مربوط به دام نیز توفیقات بسیار خوبی حاصل‌شده است گفت: امسال تولید تخم‌مرغ فقط در سطح استان به میزان ۱۰ هزار تن افزایش‌یافته است؛ هم‌اکنون میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ استان به ۳۰ هزار تن است و تولید مرغ نیز از مرز ۶۰ هزار تن گذشته است.
وی با اشاره به بخش نهاده‌های دامی نیز گفت: در بخش نهاده‌های دامی وظیفه بخش دولتی تأمین بذر است که در چند سال اخیر در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال زراعی جاری بیش از پنج هزار تن بذر اصلاح‌شده و گواهی‌شده در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار داده‌شده است.
میرعماد افزود: در بخش کود نیز امسال ۲۱ هزار تن میزان مصرف کود موردنیاز کشاورزان استان بود و باید گفت هیچ نگرانی برای تأمین کود موردنیاز کشاورزان استان سمنان وجود ندارد.
وی در ادامه به اقدامات بسیار خوب انجام‌شده در حوزه مسائل زیربنایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: امسال مجموع اعتباری که در بحث آب‌وخاک استان سمنان هزینه شده است؛ ۶۰ میلیارد تومان بود که امیدواریم این روند ادامه یابد.
میرعماد اذعان داشت: در بحث قنواتی نیز در یکی، ۲ سال اخیر گام‌های بسیار بلندی برداشته‌شده است.
وی در ادامه به رویکردهای مهم بخش کشاورزی در استان سمنان اشاره کرد و ازجمله مهم‌ترین آنها را موضوع تأمین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: هدف‌گذاری ما بر روی محصولات استراتژیک استان سمنان همچون گندم، جو، کلزا و چغندرقند است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، افزایش درآمد کشاورزان را از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: به دنبال کشت محصولاتی در استان سمنان هستیم که مصرف آب کمتر و درآمد بیشتر برای کشاورزان داشته باشد.
میرعماد افزود: حفظ منابع آب‌وخاک، تأکید بر بهره‌وری، توسعه کشت گلخانه‌ای و توسعه تولید محصولات گیاهان دارویی از دیگر رویکردها و اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است که در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته‌اند.

طراحی سایت توسط فراکارانت