English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

پایش اجرایی شدن ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در خصوص تخصیص پست‌های مدیریتی به زنان

پایش اجرایی شدن ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در خصوص تخصیص پست‌های مدیریتی به زنان

مشاور وزیر و رئیس کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی، ارتقای جایگاه حرفه‌ای بانوان و نشان دادن توانمندی‌های آنان در بخش کشاورزی را از مباحث جدی کمیسیون عنوان کرد و گفت: در این راستا کمیسیون امور بانوان، اجرایی شدن ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در مورد انتصاب پست‌های مدیریتی برای زنان را پایش می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس فروغ‌السادات بنی‌هاشم در دومین روز نشست مشاورین بانوان سازمان‌های جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون بانوان وزارت جهاد کشاورزی که در سالن نعمتی‌جم وزارتخانه برگزار شد، افزود: مهمترین هدف ما شناسایی و ارتقای توانمندی‌های فردی، اجتماعی و مدیریتی بانوان از یک سو و تلاش برای رفع موانع موجود در حد امکانات و اختیارات قانونی است که این کار از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تقویت نقش زنان در بخش کشاورزی و تبادل تجربه بین استان‌ها و ستاد امکان‌پذیر است.

وی با بیان این که گاهی روش‌ها و شیوه‌های اتخاذ شده برای اجرای مفاد قانون برنامه ششم در خصوص احراز پست‌های مدیریتی زنان سلیقه‌ای است، خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم به سمت یک وحدت رویه و برخورد قانونی و هدفمند کشیده شده و از هر گونه فعالیت‌های سلیقه‌ای در اجرای این قانون جلوگیری شود.

بنی‌هاشم از افزایش پست‌های مدیریتی زنان در دولت دوازدهم نسبت به گذشته خبر داد و افزود: مهمترین هدف ما در بخش کشاورزی این است که بتوانیم نقش و جایگاه زنان را در راستای اهداف وزارتخانه بیشتر از گذشته افزایش دهیم.

وی با بیان این که نیمی از مسوولان پهنه‌های تولیدی بخش کشاورزی را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: گزارش‌ها نشانگر آن است که زنان در پهنه‌های تولیدی به نحو احسن و با تمام توان و احساس مسوولیت کامل فعالیت می‌کنند.

این مسوول افزود: گاهی تصور می شود زنان به دلیل شرایط فردی، اجتماعی و خانوادگی امکان حضور در عرصه و امکان فعالیت‌های میدانی را ندارند ولی تجربه کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی نشان می‌دهد، زنان به دلیل تخصص، تعهد و احساس مسوولیت و همچنین به دلیل تعلقی که به مباحث کشاورزی دارند، ارتباط بسیار خوب و موثری با بهره‌برداران و روستاییان ایجاد کرده‌اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان تاکید کرد: اگر بتوانیم شرایط کارشناسان زن به عنوان مادر و همسر را در نظر بگیریم و تسهیلات لازم را برای آنان فراهم کنیم، بهتر و بیشتر از گذشته می‌توانیم از توان فنی و مدیریتی آنان در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

گفتنی است؛ نشست مشاورین بانوان سازمان‌های جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون امور بانوان با هدف تبادل نظر، تعامل و تبادل تجربه بین مشاورین سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و کمیسیون امور زنان ستاد برگزار شد و تلاش کمیسیون امور بانوان بر این است که این جلسات مشورتی سالی یک بار برای تبادل تجربیات و بیان مسائل و مشکلات زنان بخش کشاورزی برگزار شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت