English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

پرورش ماهیان گرم آبی در استان سمنان ۲۵ درصد افزایش یافت

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد :
رهاسازی ماهیان گرم آبی در استان سمنان ۲۵ درصد افزایش یافت
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش ۲۵ درصدی رهاسازی ماهیان گرم آبی در استخرهای ذخیره کشاورزی از ابتدای امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود مهدوی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار قطعه ماهی گرم‌آبی در استخرهای ذخیره کشاورزی در استان سمنان پرورش داده ‌شد.
وی با اشاره به افزایش میزان پرورش ماهیان گرم‌آبی در این استان خاطرنشان کرد: امسال پرورش ماهیان گرم‌آبی در استان سمنان به بیش از ۳۲۰ هزار قطعه رسیده است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود ۴ گونه از انواع کپور ماهیان(کپور معمولی،آمور،فیتوفاکو پیگ هد) گفت: در استان سمنان با توجه به شرایط موجود عمدتا۲ گونه کپور معمولی و آمور« کپور علف خوار» پرورش داده می‌شود.
مهدوی به برخی از برنامه‌های این مدیریت برای افزایش تولید این نوع ماهیان خبر داد و افزود: افزایش دانش فنی بهره برداران یکی از راهکارهای این مدیریت برای افزایش این نوع ماهی در استان است.
وی با اشاره به ضرورت افزایش تولید در واحد سطح این ماهیان گفت: مکانیزه کردن مزارع و نیز بهبود مدیریت از راهکارهای افزایش تولید در واحد سطح این نوع از ماهیان پرورشی در استان سمنان است که از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز محسوب می‌شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این استان جز استانهای کم آب کشور می باشد ، بر ضرورت مدیریت مصرف آب در پرورش آبزیان تأکید کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت