English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خبر داد: پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تند چغندر قند از اراضی کشاورزی شهرستان میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خبر داد

پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تند چغندر قند از اراضی کشاورزی شهرستان میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت:  پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۰ هزار تن چغندر قند از اراضی کشاورزی شهرستان میامی برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی اصغر محمدی به میزان سطح زیر کشت این محصول در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۳هزار و ۴۹۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول چغندرقند است.

وی سطح سبز قابل برداشت محصول چغندرقند را در این شهرستان ۳ هزار و ۳۹۵ هکتار دانست و گفت: از این میزان سطح ۱۶۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی میزان سطح زیر کشت محصول چغندر قند را در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و افزود: سال گذشته در این شهرستان ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول چغندرقند تولید شد.

محمدی به برخی از مشکلات موجود در حوزه تولید چغندر قند اشاره کرد و گفت: نبودن ایستگاه دپو چغندر قند یکی از مشکلات موجود در شهرستان میامی و همچنین کالپوش است.

وی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول آب بر است گفت: با توجه به نیاز آبی بالای این محصول و ضرورت مصرف بهینه آب کشت نشایی چغندرقندر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به مزایای کشت نشایی چغندر قند گفت: مهمترین ویژگی کشت نشایی کاهش و صرفه جویی در مصرف آب است.

محمدی به دیگر مزایای کشت نشایی چغندرقند اشاره کرد و گفت: یکنواختی سطح سبز،  کاهش هزینه های مرحله داشت (وجین کردن و تنک کردن)، کوتاه شدن مرحله کاشت تا برداشت و کنترل و کاهش عوامل خساراتزا مانند علفهای هرز، آفات و بیماریها از دیگر مزایای این نوع کشت است.

وی افزود: کشت نشایی چغندرقند برای اولین بار در سطح ۳٫۱ هکتار و تعداد ۱۳۰ هزار نشا چغندرقند در منطقه دشت دانیال کالپوش انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بر ضرورت انجام  تحقیقات برای معرفی ارقام زودرس، ، کشت غده و یا کشت پاییزه این محصول تأکید کرد و گفت: با اجرای این اقدامات بسیاری از مشکلات درزمینه کشت چغندرقند رفع می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت