English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی تخصصی ترویجی روز مزرعه پنبه در شهرستان آرادان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی ترویجی روز مزرعه پنبه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار داشت: این کارگاه درراستای افزایش بهره‌وری در تولید محصول استراتژیک و مهم پنبه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان برگزار شد.
وی با بیان اینکه بهره‌برداران از برگزاری این کارگاه آموزشی استقبال کردند گفت: در این کارگاه شرکت‌کنندگان با مشخصات ظاهری ارقام پنبه مانند ورامین، خرداد، شایان و ژنو تیپ‌های امیدبخش SKSH، GKTB، A396 آشنا شدند.
مجری طرح مزرعه تحقیقی ترویجی پنبه در این طرح درباره بعضی از شاخص های مؤثر در تعیین زمان قطع آبیاری پنبه توضیحاتی ارائه کرد.
نادری همچنین در این کارگاه علاوه بر تأکید بر قطع به‌موقع آبیاری، روش تعیین زمان پایان آبیاری ، (NAWF ) یا تعداد گره بالاتر از آخرین گل‌سفید نیز روی بوته‌ها را برای کشاورزان تشریح کرد و درباره علائم خسارت سنک، کرم قوزه نیز توضیحاتی را به بهره‌برداران ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز مزرعه پنبه در مزرعه «عباس ابراهیمی» واقع در روستای کندقلی خان برگزار شد و جمعی از پنبه‌کاران و کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در این کارگاه حضور داشتندکه از (طرح کشت ارقام پنبه در کرت‌های وسیع) نیز بازدید کردند.

طراحی سایت توسط فراکارانت