English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی طبخ ماهی و آبزیان در شهمیرزاد برگزار شد

کارگاه آموزشی طبخ ماهی و آبزیان در شهمیرزاد برگزار شد

کارگاه آموزشی و جشنواره طبخ خانگی ماهی و آبزیان در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، این کارگاه آموزشی که با حضور معاونین استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولین و مدیران استان صورت گرفت در ادامه سلسله آموزش‌های طبخ آبزیان و به همت مدیریت شیلات جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

مدیر شیلات استان سمنان با بیان اینکه این کارگاه‌ها به صورت مستمر و در طول سال در همه شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود اظهار داشت: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی درآینده نیز استمرار می‌یابد.

مسعود مهدوی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه خاطرنشان کرد: این کارگاه‌های آموزشی به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در میان خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مصرف ماهی به عنوان منبع بسیار غنی پروتئین و امگا ۳ در میان خانواده‌های ایرانی عنوان کرد: متأسفانه سرانه مصرف ماهی در خانواده‌های ایرانی و استان سمنان نسبت به سرانه جهانی مصرف این غذای باارزش چندان بالا نیست.

مدیر شیلات استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در تولید ماهی و آبزیان نسبت به نیاز خود هیچ مشکلی نداشته و بیش از نیاز در این استان ماهی و آبزیان تولید می‌شود خاطرنشان کرد: اما باید برای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود.

مهدوی با اشاره به اینکه آموزش نحوه طبخ ماهی و ایجاد تنوع در غذاهایی که می‌توان با این ماده پروتئینی ارزشمند درست کرد؛ زمینه ساز افزایش رغبت به مصرف ماهی است عنوان کرد: از همین رو چندسالی است که کارگاه‌های آموزشی طبخ آبزیان در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر دوره کارگاه آموزشی مخاطبان و جامعه هدف برای حضور در این کارگاه‌ها متفاوت است تا طیف بیشتری از بانوان با نحوه طبخ آبزیان بیشتر آشنا شوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصرف ماهی برای بیماری دیابت مفید است؛ جامعه هدف این دوره آموزشی بانوانی بودند که یکی از اعضای خانواده آنان مبتلا به بیماری دیابت است و این بانوان با همکاری شبکه بهداشت شهرستان مهدی‌شهر انتخاب شده‌اند.

مدیر شیلات استان سمنان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، پس از آموزش طبخ ماهی، در پنج گروه باهم به رقابت پرداختند عنوان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره غذا با استفاده از ماهی، پنج نوع غذا طبخ و ارائه کردند که سه گروه نخست این جشنواره هدایایی به رسم یادبود دریافت می‌کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت