English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

کارگاه دوروزه آموزشی عفاف و حجاب در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد

کارگاه آموزشی عفاف و حجاب ویژه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های وابسته در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و ادارات وابسته در شهریور ماه سال جاری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خانم دکتر فرهادی استاد حوزه علمیه و دانشگاه ، مدرس کارگاه آموزشی عفاف و حجاب به برخی از اهداف برگزاری این کارگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تبیین مفاهیم عفاف و حجاب و همچنین کسب مهارت درزمینهٔ عفاف برخی از اهداف برگزاری این کارگاه بوده است.
وی گفت: حجاب و عفاف دو نیروی درونی است که می‌تواند قواعد رفتارهای ما را تنظیم و احساسات ما را مدیریت کند.
این استاد حوزه علمیه نوع پوشش هر انسانی را بیانگر حیا و عفت آن شخص دانست و گفت: حجاب یک ابزار است و برای به فعلیت درآوردن استعدادهای مختلف نهفته درون یک زن بوده و از کلیدهای موفقیت در زندگی است.
فرهادی با اشاره به وجود آیات متعدد در مورد فلسفه حجاب در کتاب الهی گفت: اولین آیه‌ای که درزمینهٔ حجاب بر پیامبر نازل‌شده آیه ۵۹ سوره احزاب است.
وی در این کارگاه آموزشی به برخی مهارت‌های همسرداری نیز اشاره کرد و گفت: صداقت، گذشت، سلام کردن، همدیگر را با نام خوب صدا کردن، آراستگی، خودآرایی، عیب‌پوشی و غیره برخی از مهارت‌های خوب در روابط زناشویی است.
این مدرس کارگاه آموزشی به برخی از رفتارهای نادرست در روابط بین زن و شوهر نیز اشاره کرد و گفت: رفتارهای مانند سخت‌گیری، بهانه‌جویی، ناسزاگویی، بداخلاقی، خودخواهی، اهانت و غیره ازجمله رفتارهای نادرست است که رابطه زناشویی را مخدوش می‌کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کارگاه آموزشی عفاف و حجاب هم‌زمان با هفته دولت برای کارکنان زن سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین دستگاه‌های وابسته برگزار شد.
در این کارگاه کارمندان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌های مهدی‌شهر، سرخه، گرمسار، آرادان و همچنین کارکنان زن مرکز تحقیقات کشاورزی، تعاونی روستایی، عشایر و منابع طبیعی حضور داشتند. پیش‌ازاین نیز این کارگاه آموزشی برای کارکنان شاهرود، میامی و دامغان برگزارشده بود.
جمعا در این کارگاههای آموزشی تعداد ۱۷۰ نفر حضور داشتند که پس از موفقیت در آزمون برای افراد شرکت‌کننده گواهی آموزشی صادر می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت