English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

کاهش ۳۸ درصدی بیماری های دامی در ۲ ماه نخست امسال/۴۰ میلیون راس دام در کشور واکسینه می شود

کاهش ۳۸ درصدی بیماری های دامی در ۲ ماه نخست امسال/۴۰ میلیون راس دام در کشور واکسینه می شود

 

۱۳۹۷/۰۳/۱۰

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۴۰ میلیون راس دام سبک و سنگین امسال به منظور پیشگیری و تداوم کنترل بیماری های دامی در کشور واکسینه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا،علیرضا رفیعی پور، از کاهش ۳۸ درصدی بیماری های دامی در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: تمامی واحدهای دامی موجود به طور کامل در کنترل نظارتی ماموران شبکه های دامپزشکی قرار دارد.

وی از استقرار مستمر ماموران دامپزشکی در ۶۲۰ تالاب و آبگیر محل زیست پرندگان مهاجر از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: ماموران این سازمان نظارتی، تا شعاع ۵۰ کیلومتری زیستگاه ها و استقرار پرندگان بومی، مهاجر و صنعتی را کنترل و بازرسی بهداشتی زیر نظر دارند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به آلوده شدن ۶۴۰ مرغداری به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته تصریح کرد: با شیوع این بیماری ۲۵ میلیون قطعه طیور صنعتی و محلی تلف شد که بیش ۱۴هزار میلیارد ریال خسارت مالی در برداشت.

وی میزان اعتبار هزینه شده سال گذشته برای واکسینه کردن طیور کشور در برابر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

رفیعی پور تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در توزیع به موقع واکسن، اجرای آموزش و اطلاع رسانی مطلوب، طغیان این بیماری خطرناک طیور جلوگیری و مهار شد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت