English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

کنسانتره خوراک دام به بهره‌برداران دامی استان می‌رسد؛ پایش توزیع و مصرف نهاده‌های دامی در استان سمنان انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پایش توزیع و مصرف نهاده‌های دامی در استان سمنان انجام می‌شود گفت: کنسانتره خوراک دام به بهره‌برداران دامی استان می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مصطفی شاه حسینی با بیان اینکه خوراک دام مورد نیاز استان سمنان از استان‌های همجوار تأمین شده و این استان همواره با چالش و موانع در راستای تأمین خوراک دام موجود در این استان مواجه بوده است اظهار داشت: با توجه به تخصیص ۵۰ درصد سبوس تولیدی در کارخانه های آرد استان سمنان به حوزه دامپروری این استان این میزان سبوس از طریق اتحادیه‌ تعاونی‌های دامداران و عشایری استان سمنان بین تشکل‌های مرتبط در سطح شهرستان‌های این استان توزیع شده است تا بخشی از نیاز استان به نهاده‌های دامی رفع شود.
وی با اشاره به سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مبنی بر تبدیل سبوس به کنسانتره خوراک دام و توزیع آن بین بهره برداران دامی این استان افزود برای اینکه از سبوس موجود در استان سمنان استفاده بیشتری شود؛ این محصول به کنسانتره خوراک دام تبدیل می شود چرا که حجم خوراک دام به صورت کنسانتره سه برابر حجم خوراک دام به صورت سبوس است و منافع این اقدام به خود دامداران می‌رسد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه تبدیل فروش غیر مجاز آن جلوگیری کرده و دست واسطه ها را از بازار سبوس یارانه ای کوتاه میکند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنسانتره خوراک دام تنها مورد استفاده دامداران برای تعلیف دام ها است تبدیل سبوس به کنسانتره از فروش نهاده خام دامی جلوگیری کرده و کنسانتره خوراک دام به دست دامدار واقعی می رسد بنابراین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سیاست تبدیل سبوس به کنسانتره خوراک دام را از طریق تشکل های استانی دامداری دنبال کرده است.
شاه حسینی با اشاره به راه اندازی سامانه رصد و پایش نهاده‌های دامی در استان سمنان عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید نظارت کند تا سبوس تولیدی به صورت کنسانتره به دامدار و دام‌های استان سمنان برسد.
وی با تاکید بر اینکه نظارت و پایش توزیع خوراک دام در استان سمنان از طریق سامانه رصد و پایش نهاده های دامی اجرایی می شود گفت: البته قیمت و کیفیت خوراک دام برای سازمان جهاد کشاورزی بسیار مهم است تا بهره برداران دامی استان سمنان از خوراکی با کیفیت و با قیمت مناسب بهره مند شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: با توجه به یارانه ای که در نهاده های مورد نیاز دامداران دیده شده ، انتظار می رود دامداران و تشکل های مربوطه نسبت به بیمه نمودن دام های خود همت بیشتری بگمارند تا بتوانند در مواقع مورد نیاز از خدمات بیمه ای بیشتر استفاده نمایند.

طراحی سایت توسط فراکارانت