English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

کیفیت نان،غذا و سلامت آن در فرهنگ عمومی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

کیفیت نان،غذا و سلامت آن در فرهنگ عمومی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد
۱۳۹۷/۰۵/۱۴

کیفیت نان،غذا و سلامت آن در فرهنگ عمومی و بدنه جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جلسه بررسی راهکارهای ارتقاء امنیت و سلامت غذایی با تأکید بر آموزه های دینی که در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: در فرهنگ عمومی و بدنه جامعه کمتر به کیفیت نان و غذا و سلامت آن پرداخته می‌شود و لازم است این موضوعات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در این جلسه که با حضور دکتر فیروزی متخصص قلب و عروق و طب سنتی، دکتر محمدی از نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مهندس سیف معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاونین آن مجموعه، مهندس نصر رئیس پژوهشکده غلات،مهندس اسفندیاری پور مجری طرح گندم، دکتر اسماعیل خانی رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی و دادگر تولید کننده آرد برگزار شد، تاکید کرد: شما باید اطلاعات دقیق را مبادله و با پژوهشکده‌ها هماهنگ و مطالعاتتان را شفاف و مستند در قالب طرح پژوهشی ارائه نمایید.

دکتر فیروزی نیز در این جلسه پیرامون وضعیت تولید نان و کیفیت آن مواردی را بیان کرد و گفت: استفاده از سبوس در افزایش کیفیت نان موثر است و بخشی از بیماری های گوارشی به کمیت و کیفیت استفاده از این ماده در نان بستگی دارد.

در این جلسه، مهندس نصر نیز اظهار داشت: در دنیا سبوس که از دانه گندم گرفته می‌شود ۲۵ به ۷۵ درصد است، در حالی که در ایران ۱۵به ۸۵ است؛ یعنی ما در ایران سبوس بیشتری به نان تزریق می‌کنیم.

وی افزود: باید پیشنهاد شاخص خود را برای تجدید نظر به سازمان استاندارد بدهید.

وی با اشاره به اینکه آرد و نان دارای استاندارد اجباری است، گفت: برای اینکه به سمت آرد گندم کامل برویم باید استاندارد اجباری مورد بازنگری قرار گیرد.

ارائه طرح های مورد نظر در قالب طرح تحقیقاتی به پژوهشکده غلات و سایر موسسات تحقیقاتی کشاورزی، فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما،آموزش نانوایان برای اجرای درست و بکارگیری آخرین یافته ها، استفاده از تجربه دنیا در امر پخت نان، تبدیل نان سنتی به صنعتی و فرهنگ سازی برای استفاده از آن از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت