English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گردهمائی سنگر سازان بی سنگر در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد

گردهمائی سنگر سازان بی سنگر در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد

گردهمائی سنگر سازان بی سنگر هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سرهنگ مرتضی علی‌آبادی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌ها و دلاورمردی های سنگر سازان بی سنگر و جهادگران عرصه تلاش و خدمت اظهار داشت: نقش جهادگران در هشت سال دفاع مقدس روشن و بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه جهادگران جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی خدمات زیادی را انجام دادند تصریح کرد: اگر عملکرد جهاد درصحنه نبرد حق علیه باطل نبود این‌همه پیروزی در جنگ تحمیلی به دست نمی‌آمد.

این فرماندهی مهندسی و رزمی هشت سال دفاع مقدس با اشاره به تاریخچه ایجاد جهاد سازندگی از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: ۲۷ خرداد سال ۵۸ زمانی که امام خمینی (ره) نهال جهاد را کاشت خدمات بسیاری را برای این نهاد تعریف کرد و الحق که جهاد سازندگی نیز در همه عرصه‌ها از ابتدا تا امروز حضورداشته است.

سرهنگ علی‌آبادی با اشاره به برخی فرمایشات امام خمینی (ره) درباره جهادگران گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به‌خوبی جهادگران را سنگر سازان بی سنگر نام نهاد و این بهترین توصیف و تعریف برای این قشر مهم تأثیرگذار د دوران دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به برخی خدمات جهادگران در نبرد حق علیه باطل گفت: ایجاد هزاران کیلومتر خاکریز، جاده، پل و غیره گوشه‌ای از زحمات این قشر بود که این خدمات زمینه‌ساز بسیاری از پیروزی‌های رزمندگان اسلام در برابر دشمنان بود.

فرماندار سابق دامغان یکی از مهم‌ترین هدف‌های انقلاب اسلامی را توجه به روستائیان و مناطق محروم دانست و گفت: یکی از وظایف مهم جهاد سازندگی محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و همچنین عمران و آبادی نقاط دوردست بود که با ایجاد جهاد سازندگی در اجرای این هدف مهم تسریع صورت گرفت.

سرهنگ علی‌آبادی با بیان اینکه جهاد سازندگی در جبهه چندین گردان مهندسی رزمی و قرارگاه عملیاتی و پشتیبانی را وارد کرد افزود: جهاد سازندگی با ارائه خدمات گوناگون در جنگ به یکی از ارکان مهم تبدیل شد.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی و جهادگران در جبهه‌های مختلف غرب و جنوب حضور داشتند افزود: جهادگران جهاد سازندگی در عملیات‌های مختلفی حضور داشتند و حضور این جهادگران در عملیات‌های مانند بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر ۱ و غیره نقش‌های مهم و بزرگی را عهده‌دار بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان جهاد استان سمنان ۱۱۸ شهید جهادگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت