English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

یک واحد تولید و پرورش شترمرغ در گرمسار افتتاح شد


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یک واحد تولید و پرورش شترمرغ روز پنجشنبه با حضور مرتضی رضایی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد كشاورزی در ایوانکی گرمسار افتتاح شد.

سید حسن میرعماد افزود: این واحد تولید و پرورش شترمرغ در ۶۴ هزار و ۵۷۷ متر مربع و مساحت حصارکشی ۴۰ هزار مترمربع به بهره برداری رسید.
وی خاطر نشان کرد: مساحت کل بنای مسقف در این طرح چهار هزار و ۱۷۵ مترمربع و بنای سایبان ۲ هزار و چهار متر مربع است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: این واحد تولیدی شامل انبار سالن جوجه کشی، اتاق مادر مصنوعی، سالن نگهداری جوجه یک روزه تا دوماهگی و اتاق کارگری است.
میرعماد تصریح کرد: پروانه ساخت این واحد تولیدی در پنجم شهریور ۹۷ با تعهد تولید یک هزار و ۷۵ قطعه مولد اعطا شد و برای اجرای این طرح دست کم ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات لانکی و ۴۰ میلیارد ریال آورده سرمایه گذار هزینه شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان گفت: با اجرای این طرح برای ۱۰ نفر اشتغالزایی شده است و برای ساخت واحدهای تولید و پرورش شترمرغ در دیگر نقاط استان هم در سال های آینده برنامه ریزی می شود.
۹ واحد دارای پروانه بهره برداری تولید و پرورش شترمرغ با ظرفیت سه هزار و ۹۰۰ قطعه در استان سمنان فعال است.
۵۱۱ واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت