English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

یک واحد پرورش شترمرغ در سمنان به بهره‌برداری رسید

یک واحد پرورش شترمرغ در سمنان به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با دومین روز از هفته دولت یک واحد پرورش شترمرغ مولد و پرواری در سمنان با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین افتتاح این واحد پرورش شترمرغ اظهارداشت: ظرفیت کل این واحد ۵۳۷ قطعه است که ۳۷ قطعه آن مولد و ۵۰۰ قطعه نیز پرواری است.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده از محل افتتاح این واحد تولیدی خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این واحد پرورش شترمرغ برای ۷ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مجموع سرمایه گذاری انجام شده گفت: در مجموع ۲۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و همچنین آورده شخصی سرمایه‌گذار انجام شده است.

میرعماد عنوان کرد: از این مبلغ ۱۵ میلیارد ریال مربوط به آورده شخصی سرمایه گذار، ۱۰ میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات مصوب که ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات لازم برای افتتاح این واحد تولیدی از محل تسهیلات اشتغال روستایی به این سرمایه‌گذار اعطا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت تولید سالانه این واحد پرورش شترمرغ گفت: این واحد سالانه ظرفیت تولید ۲هزار قطعه جوجه شترمرغ، ۲۰ تن گوشت قرمز، ۵۰۰ جلد پوست شترمرغ و ۵۰۰ کیلوگرم پرشترمرغ را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع احداث شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت