English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

یگان حفاظت در ۲۴ استان کشور ایجادشده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور از ایجاد یگان حفاظت در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت: ۳۵۰ واحد گشت زنی در حوزه پیشگیری در کشور ایجادشده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سرهنگ ابراهیم حسن آبادی ظهر امروز در حاشیه معرفی فرمانده یگان حفاظت استان سمنان اظهار داشت: فرماندهان یگان حفاظت در هشت استان باقیمانده کشور تا پایان سال معرفی می‌شوند.
وی گفت: وظیفه یگان بنا بر دستورالعمل مصوب ستاد کل نیروهای مسلح صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی از طریق پیشگیری، مقابله و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، برخورد با متخلفان و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است و این مأموریت‌ها از اساسی‌ترین و محوری‌ترین وظایف یگان حفاظت بوده که ۲۳ وظیفه در قانون برای یگان حفاظت تعریف‌شده است.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور با بیان اینکه گشت زنی در حوزه پیشگیری در دستور کار قرار دارد گفت: در حال حاضر ۳۵۰ واحد گشت در سراسر کشور با عنوان «گشت‌های واکنش سریع» ایجادشده است.
سرهنگ حسن‌آبادی به موضوع ایجاد سامانه ۱۳۱ نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد این سامانه به‌صورت متمرکز در سطح کشور در دستور کار است و به‌صورت شبانه‌روز در وقت اداری از هفت صبح تا هفت شب به‌صورت دریافت مستقیم اخبار مردم و از هفت شب تا صبح و در ایام تعطیل به‌صورت پیام ضبط‌شده، پیام‌های مردم را دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در قالب این سامانه مشاوره به مردم در حوزه شناخت زمین و اهمیت زمین گنجانده‌شده است بیان کرد: اخبار و گزارش‌های دریافتی مردم از طریق سامانه بلافاصله به واحد‌های گشت واکنش سریع ابلاغ و بازخورد گیری می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور اظهار امیدواری کرد: با کمک همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و دستگاه‌هایی که نقش اساسی در حوزه پیشگیری از وقوع تغییر کاربری در سطح کشور دارند؛ بتوانیم نقش اساسی در تأمین امنیت قضایی کشور داشته باشیم.
سرهنگ حسن‌آبادی با اشاره به پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل‌شده است اظهار داشت: اگر بتوانیم بر اساس قانون به‌ویژه ماده ۱۰ قانون حفظ کاربردی اقدامات پیشگیرانه را در صحنه انجام دهیم نیاز به تشکیل پرونده در دستگاه قضایی نیست.
وی تصریح کرد: برخورد با متخلفان قطعاً نقش بازدارندگی و پیشگیرانه از وقوع تخلفات دارد؛ بنابراین باید بر طبق قانون با متخلفان برخورد لازم اعمال شود.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور به معضل ویلا سازی در اراضی ممنوعه در کل کشور اشاره کرد گفت: تب شدید ویلا در مناطق خوش آب‌وهوا، پدیده‌ای نامیمون و ناخوشایندی است که در یک دهه گذشته ایجادشده است و تبعات آن ملموس و مشهود است.
سرهنگ حسن‌آبادی از جمله اقدامات پیشگیرانه در حوزه مقابله با پدیده ویلا سازی در اراضی ممنوعه را افزایش واحد‌های گشت در شهرستان‌های بحرانی ازنظر تغییر کاربری عنوان کرد و گفت: استفاده از پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به‌ویژه کلانتری در حوزه شناسایی به‌موقع نقش اساسی دارد.
سرهنگ حسن‌آبادی عنوان کرد: استفاده از پلیس امنیت اقتصادی و زمین‌خواری در دستور کار قرارگرفته است.
وی اظهار داشت: یگان‌های حفاظت در اکثر استان‌های کشور ایجادشده است و در گام بعدی باید نسبت به تأمین امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی اقدام شود.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور به نقش مردم در حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران باید در این راستا مساعدت لازم را داشته باشند.

طراحی سایت توسط فراکارانت