English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان آرادان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای از اواسط شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد اظهار داشت: ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد.وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۳ هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای از اراضی شهرستان آرادان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزود: امسال رقم کشت‌شده محصول ذرت علوفه‌ای «سینگل کراس ۷۰۴» بوده است.

شاه‌حسینی گفت: رقم سینگل کراس دارای کیفیت مطلوب و عملکرد بالا و دارای ارزش غذایی خوب در جیره غذایی دام است و به این دلیل کشاورزان منطقه راغب به کشت این رقم هستند.

وی با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم برای افزایش تولیدات زراعی است که در بخش دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم و استراتژیک در تولید نهاده‌های دامی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه محصول ذرت علوفه‌ای به ۲ صورت کشت بهاره و تابستانه است گفت: کشت بهاره از اواسط فروردین و کشت تابستانه در اوایل تیرماه انجام می‌شود.

شاه‌حسینی با بیان اینکه برداشت محصول ذرت علوفه‌ای توسط سه دستگاه چاپر انجام خواهد شد گفت: پیش‌بینی می‌شود عملکرد محصول ۴۵ تن در هکتار باشد و تا پایان مهرماه بیش از ۳۳ هزار تن ذرت سیلویی برداشت شود.

وی افزود: رعایت اصول زراعی مانند بسترسازی مناسب کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و استفاده از کودهای کشاورزی اختصاصی ذرت در عملکرد تولید ذرت علوفه‌ای تأثیرگذار است که کشاورزان با رعایت این نکات می‌توانند دارای عملکرد بیشتری در واحد سطح باشند.

طراحی سایت توسط فراکارانت